مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم

نصب گسترده سنسورهای هوش مصنوعی در سراسر مصر به توسعه شهرهای هوشمند نسل پنجم در این کشور منجر خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان عربی صنعتی‌سازی، که یک شرکت دولتی صنایع جنگ‌افزاری مصری به‌شمار می‌رود در نظر دارد با همکاری کمپانی فناوری Iveda به نصب سنسورهای دیجیتالی در سراسر شهرهای این کشور بپردازد و از این طریق به هوشمندسازی هرچه بیشتر آن‌ها با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند. بهره‌گیری از فناوری‌های تکنولوژیک ابر-محور و سنسورهای هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای نظارت بر شهرها، بخش‌های ضروری اجرای پروژه جدید را تشکیل خواهد داد و به ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان منجر خواهد شد.

فناوری‌های خلاق

دولت مصر در سال گذشته ادعا کرده بود که در آینده نزدیک ۳۸ شهر از سراسر کشور را کاملاً هوشمند خواهد کرد، ضمن این‌که استراتژی‌های توسعه زیرساخت‌های شهری را بهبود خواهد بخشید. همکاری میان دو کمپانی ذکر شده از طریق ارائه فناوری‌های خلاق متعددی در سراسر شهرهای مصر زمینه را برای تحقق اهداف دولت تا حد زیادی تسهیل خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند مزایای پایداری و حتی اقتصادی بی‌شماری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم

در واقع کمپانی Iveda و سازمان عربی صنعتی‌سازی در نظر دارند با همکاری یکدیگر نقش مهمی در توسعه ۱۳ شهر هوشمند در مصر ایفا کنند، ضمن این‌که تأمین رویکردهای مدیریت به روش هوشمند برای دولت در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که به دنبال این همکاری در شهرهای هوشمند آینده مصر اجرا خواهد شد، می‌توان به توسعه شبکه اینترنت نسل پنجم در آن‌ها اشاره کرد که قابلیت اتصال شهروندان را به اینترنت پرسرعت فراهم می‌آورد و شکاف دیجیتالی میان آن‌ها را به حداقل خواهد رساند. اینترنت نسل پنجم قابلیت پیوند مجازی تمام شهروندان را با یکدیگر افزایش می‌دهد که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود برقراری تعاملات اجتماعی و در نتیجه افزایش رفاه روحی مردم بسیار اثربخش باشد. علاوه بر این، هوشمندسازی زیرساخت‌های تردد از مهم‌ترین اولویت‌های دو کمپانی نام‌برده در شهرهای مصر به‌شمار می‌رود که بدون شک در بهبود عبور و مرور شهروندان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 683039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.