راه‌اندازی ۴ واحد راکد و نیمه‌فعال در لنجان / صدور ۸ پروانه ایجادی و توسعه‌ای صنعتی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته شاهد راه‌اندازی چهار واحد راکد و نیمه‌فعال و به‌روزرسانی تجهیزات ۱۲ معدن با هدف تحقق شعار مهار تورم، رونق تولید در این شهرستان بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین طرفی امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به مقوله تولید داشته‌اند و امسال نیز توسط ایشان به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری شده است، چراکه توجه به موضوع تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت در کشور می‌شود و مزایای دیگری نیز به دنبال دارد.

وی افزود: با توجه به اولویت‌گذاری دولت برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی، مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی کرده و درصدد رفع این مشکلات برآمده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های بلا استفاده موجود به ویژه در شرایط کنونی که رشد و جهش تولید در اولویت قرار دارد، در تلاش بوده‌ایم تا با صدور پروانه‌های بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای از امکانات ایجاد شده به‌طور بهینه و با راندمان بالاتری بهره‌برداری شود.

طرفی ادامه داد: طی مدت گذشته در این شهرستان هشت فقره پروانه ایجادی و توسعه‌ای صنعتی بر اساس ضوابط و با هدف ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی صادر شده است.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از اجزای حیاتی رشد در اقتصاد به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: امروزه فعالیت واحدهای صنعتی متوسط و کوچک نقش بسزایی در رشد اقتصادی، تولید ثروت، اشتغال‌زایی و کاهش هزینه بر عهده دارند، از این‌رو تلاش شده است در شهرستان لنجان نیز به توسعه صنایع کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان اضافه کرد: صنایع کوچک و متوسط نیاز به سرمایه‌های بزرگ ندارد و می‌تواند با دانش‌محور بودن و ایجاد ارزش افزوده به توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان لنجان کمک کند.

طرفی یکی از راه‌های رفع مشکلات بنیادین صنایع کوچک و متوسط را مشارکت عملی میان تولیدکننده و سرمایه‌گذار دانست و تاکید کرد: به واسطه نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در ایجاد فرصت‌های شغلی، قدرت تصمیم‌گیری سریع و انعطاف‌پذیری بالا در مدیریت و شرایط متغیر بازار بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان در واحدهای صنعتی متوسط و کوچک شهرستان لنجان سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: بر اساس آمار موجود در شهرستان لنجان به واسطه توسعه فعالیت صنایع متوسط و کوچک، برای دو هزار و ۲۴۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان در کنار راه‌اندازی طرح‌های جدید، احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آن‌ها است که بر اساس اقدامات صورت گرفته شاهد راه‌اندازی چهار واحد راکد و نیمه‌فعال و به‌روزرسانی تجهیزات ۱۲ معدن با هدف تحقق شعار مهار تورم، رونق تولید در این شهرستان بوده‌ایم.

کد خبر 683016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.