فعالیت دسته‌های عزاداری به صورت سنتی باید پایدار بماند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: فعالیت دسته‌های عزاداری به صورت سنتی باید پایدار بماند و دچار انحراف و رفتارهای غلط نشود که آسیب جدی به دین و احساسات مردم وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جانثاری عصر امروز_ شنبه چهارم شهریورماه _ در جلسه شورای اداری، آئین تجلیل از هیأت‌های فرهنگی و مذهبی و گروه‌های شبیه خوانی تیران و کرون که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت احساسات و توجه به محتوا در برنامه‌های عزاداری و هیأت‌های مذهبی ضروری است.

وی افزود: فعالیت دسته‌های عزاداری به صورت سنتی باید پایدار بماند و دچار انحراف و رفتارهای غلط نشود که آسیب جدی به دین و احساسات مردم وارد می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه منبر و سخنرانی یکی از پایه‌های اساسی هیأت‌های مذهبی باید باشد، تصریح کرد: متولیان هیأت‌های مذهبی جلسات وعظ و خطابه را از برنامه‌های هفتگی و روزانه خود حذف نکنند و همواره به دنبال انتقال مفاهیم باشند.

وی به ضرورت تقویت و حمایت از فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و اذعان داشت: وقتی دشمن این تشکل‌ها و جریان‌های فرهنگی را هدف قرار می‌دهد تا به اهدافش برسد، مردم و نهادهای متولی نیز باید به ترویج و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تعظیم شعار بیشتر بپردازند.

جانثاری با اشاره به فتنه‌ها در گذشته کشورمان، تصریح کرد: فتنه گران، سران آشوب و دشمنان در تاخت و تازهای خود مراسم‌های عزاداری را هدف قرار داده‌اند و به مراسمات و اعتقادات مردم اهانت می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از گذشته‌های دور تاکنون نسبت به قیام امام حسین (ع) حساس بوده‌اند و در جریان پیشرفت خود آسیب دیده‌اند از این رو همواره برای خاموش کردن این مسیر هدفمند تلاش می‌کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان تاکید کرد: در آستانه محرم دشمن تلاش خود را برای کاهش جمعیت عزاداران حسینی بکار گرفته که موفق نشد و در حال حاضر در پی کم رنگ نشان دادن مراسم اربعین است.

وی شکوه مراسم اربعین با همت و اراده مردم را مهم خواند و تصریح کرد: اراده الهی به این موضوع رقم خورده که هیچ گاه چراغ چنین مراسم‌هایی خاموش نشود.

جانثاری از تلاش مسئولان استان اصفهان و رانندگان برای تکریم زائران خبر داد و گفت: رانندگان قشر زحمت کشی هستند و دغدغه‌های آنان باید مورد توجه قرار گیرد که برای اربعین با همه محدودیت‌ها توان خود را به کار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: سرویس شرکت‌های بزرگ مثل ذوب آهن برای جابه‌جایی مسافران اربعین به کار گرفته شده تا خدمت رسانی سریع‌تر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان اذعان داشت: سیاست دولت سیزدهم بر تقویت مشارکت مردمی است که نمونه‌های بارز آن را در بخش‌های مختلف می‌بینیم.

وی تجلیل از هیأت‌های مذهبی در شورای اداری را مصداق توجه دولت در توجه به مراسم‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین مشارکت بخشی عمومی عنوان کرد.

فرماندار تیران و کرون نیز این شهرستان را به عنوان یک قطب فرهنگی معرفی کرد و گفت: تشکل‌های فرهنگی در این منطقه فعالیت مؤثری دارند.

علی محمدی کیا از هیأت‌های مذهبی و مراسم‌های این ایام به عنوان میراث ماندگار یاد کرد و خاطرنشان ساخت: ۱۴ موکب در این ایام فعال شده که زائران اربعین حسینی را تکریم و پذیرایی می‌کنند.

در این مراسم از ۲۰ هیأت مذهبی و گروه شبیه خوانی و سه مدیر برتر اداری این شهرستان شامل رئیس اداره برق، رئیس اداره گاز و رئیس اداره تبلیغات اسلامی تجلیل شد.

کد خبر 682983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.