تکرار تاریخ برای والیبال ایران / تحویل جام به ژاپن در خانه پس از ۵ سال

تیم ملی والیبال ایران پس از هشت‌سال دوباره در کشور خود به ژاپن باخت و به‌جای قهرمانی، عنوان نایب‌قهرمانی آسیا را به‌دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا که از روز شنبه بیست‌وهشتم مردادماه به میزبانی ارومیه آغاز شده بود، عصر امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ با قهرمانی ژاپن به پایان رسید. در دیدار نهایی این رقابت‌ها تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت ۱۸ به مصاف هم رفتند که تیم ایران در سه‌ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۸ مغلوب حریف شد.

بدین ترتیب سامورایی‌ها در جهنم ارومیه و با حضور بیش از هفت هزار تماشاگر به مقام قهرمانی قاره‌کهن رسیدند و شاگردان بهروز عطایی در ثبت هت‌تریک پیاپی قهرمانی ناکام ماندند. این نتیجه درحالی رقم خورد که تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگ‌جهانی ۲۰۲۳ هم نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده و امیدوار بود با قهرمانی در آسیا به آن عملکرد ضعیف پایان دهد.

تیم ملی والیبال قطر در بازی رده‌بندی مسابقات قهرمانی مردان آسیا، عصر امروز (شنبه) به مصاف چین رفت و با نتیجه ۳ بر صفر برنده شد. قطری‌ها در سه‌ست متوالی این بازی که در ارومیه برگزار شد با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸ چین را شکست دادند تا برای نخستین‌بار در تاریخ والیبال خود به مدال مسابقات قهرمانی آسیا برسند.

مردان والیبالیست ایران با پذیرش این شکست، سومین مقام نایب‌قهرمانی خود را در مسابقات قهرمانی آسیا به‌دست آوردند و در مجموع هشت مدال شامل چهار مدال طلا (۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱)، سه نایب‌قهرمانی (۲۰۰۹، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳) و یک مدال برنز (۲۰۰۳) در گنجینه افتخارات والیبال کشورمان به ثبت رسید.

نکته جالب این ماجرا شکست تکراری تیم ملی والیبال ایران با رقم خوردن دژاوو است. تیم ملی والیبال کشورمان آخرین‌بار سال ۲۰۱۵ زمانی‌که در تهران میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا بود در بازی پایانی به همین ژاپن باخته و نایب‌قهرمان شده بود و پس از هشت سال دوباره تاریخ تکرار شد تا ژاپن به دهمین قهرمانی خود در قاره‌کهن برسد و از همیشه جاودانه‌تر شود.

در طی این هشت سال و در فاصله دو شکست ایران در فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، ژاپن یک‌بار و ایران دو بار متوالی بر بام آسیا ایستاده بودند و در شرایطی که شاگردان بهروز عطایی حمایت تماشاگران پرشور ایرانی را در شهر والیبال‌خیز ارومیه با خود داشتند تن به شکست دادند.

کد خبر 682972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.