افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم

سازمان امور مالیاتی در نمایشگاه روایت خدمت گزارشی از رشد ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی، راه‌اندازی سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی، شناسایی فرارهای مالیاتی و شناسایی مودیان جدید ارائه کرده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه روایت خدمت از امروز چهارم تا هفتم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا است، در این نمایشگاه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی اقدام به ارائه خدمات در عمر دولت سیزدهم کرده‌اند.

سازمان امور مالیاتی در گزارشی، رشد درآمدهای مالیاتی را از جمله دستاوردهای هوشمندسازی نظام مالیاتی عنوان کرد، بر این اساس در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰۵ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی با رشد ۵۹ درصدی، در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۷۰ هزار میلیارد تومان با رشد ۵۴ درصدی و در چهار ماه امسال نیز ۲۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی با رشد ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته وصول شده که نشانگر رشد بیش از ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم است.

طبق گزارش سازمان امور مالیاتی کشور یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات در دولت سیزدهم، اتصال تمام دستگاه‌های کارت‌خوان فعال در کشور به پرونده مالیاتی است.

ایجاد و راه‌اندازی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از مهم‌ترین دستاوردهای این سازمان در دولت سیزدهم بود که در نمایشگاه روایت خدمت به نمایش درآمد، مودیان هر گونه خرید و فروش و معامله را در این سامانه ثبت کردند. بیش از ۳۵ هزار مؤدی عضو سامانه مؤدیان هستند و بیش از ۳۰۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی در این سامانه به ثبت رسیده است.

ارائه دستاوردهای اجرای مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خودرو و خانه‌های لوکس، مالیات بر عایدی سرمایه در شناسایی فراریان مالیاتی، کاهش فشار ۷ درصدی بر تولیدکنندگان از دیگر خدمات این دولت در حوزه مالیات است.

منبع: ایرنا

کد خبر 682960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.