تسریع در مولدسازی به تکمیل طرح‌های زیرساختی کمک می‌کند

استاندار لرستان گفت: تسریع در مولدسازی در استان می‌تواند جهش خوبی در تکمیل طرح‌های استان به عنوان زیرساخت‌هایی در سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد زیو یار بعد از ظهر شنبه چهارم شهریورماه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ۱۶ میلیون دلار طی یک سال گذشته در لرستان سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است، اظهار کرد: باغداری سراب کتول با سرمایه ۹۰۰ هزار یورو از سوی سرمایه‌گذار اماراتی، طرح گردشگری کشت و صنعت با ۱۰ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذار آلمانی و فروسیلی، کومنگنز با ۵ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذار چینی از جمله این طرح‌ها هستند.

استاندار لرستان مولدسازی را به عنوان ابتکاری در دولت سیزدهم دانست و افزود: تسریع در مولدسازی در استان می‌تواند جهش خوبی در تکمیل طرح‌های استان به عنوان زیرساخت‌هایی در سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در ایام هفته دولت شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی هزار طرح عمرانی، اقتصادی، آموزشی، ورزشی و بهداشتی در سطح استان هستیم، تصریح کرد: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در استان، ۲ هزار میلیارد تومان است.

نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ فروس یلیس در شهرستان‌های الیگودرز، بروجرد، و ازنا در آینده نزدیک با حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز به کار خواهند کرد، افزود: این طرح‌ها برای ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی به‌دنبال خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ۲۳ واحد صنعتی، ۵۵ واحد کشاورزی و ۳ واحد گردشگری نیز در سال ۱۴۰۱ احیا شدند.

زیو یار با بیان اینکه تسریع در تأمین منابع مورد نیاز بانک‌ها و ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت اقتصاد مورد انتظار است، بیان کرد: بانک‌ها انتظار دارند برای ایجاد توازن و تعادل بین منابع و مصارف، وزارت اقتصاد، استان‌های کم‌برخوردار را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

وی گفت: لرستان بیش از مصرف سرمایه‌گذاری در تولید مرغ توانایی دارد و در صورت توجه می‌تواند کمک حال سایر استان‌ها نیز باشد.

کد خبر 682955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.