حضور خودروی برقی در سبد محصولات خودروسازان/ دنیا به سمت خودروهای خودران حرکت می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به خودروسازان گفته‌ایم که در سبد محصولات خود از سال آینده یک خودروی برقی داشته باشند و از امسال نیز برنامه توسعه زیرساخت‌ها را برای خودروهای برقی رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی‌آبادی امروز _شنبه، چهارم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: امروز در سفر به استان کرمانشاه، از صنایع سرمایه‌گذاری و اجرا شده توسط وزارت صمت و صنایع بخش خصوصی بازدید شد.

وی افزود: هدف ما وارد کردن سرمایه مردم به صحنه و فعال کردن این سرمایه‌ها، شغل‌آفرینی برای مردم و ثروت‌آفرینی برای کشور است و خوشحالیم که در کرمانشاه صنایعی شکل گرفته که هدف اصلی آن‌ها صادرات است و هدف وزارت صمت نیز همین مورد است.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به موضوع صنایع خودروسازی گفت: ارتقای کیفیت، کاهش قیمت و پاسخگویی بهتر به مشتریان هدف ما برای تمام صنایع است و البته خودرو با زندگی مردم بیشتر سر و کار دارد و در رسانه‌ها نیز برجسته‌تر شده است.

وی افزود: هدف ما در بحث خودرو، ارتقای تراز کشور به تراز جهانی است و اکنون دنیا به سمت خودروهای خودران و برقی حرکت می‌کند و ما برای جایگذاری فرهنگ خودروهای خودران در حال تلاش هستیم.

علی‌آبادی ادامه داد: از جمله چالش‌های جدی کشور در تابستان و زمستان برای خودروهای خودران، تأمین سوخت است و ارزش سوخت می‌تواند برای کشور ارزآور باشد و اینکه آلودگی‌های شهرها که امروز از چالش‌های جدی کشور حتی در شهرستان‌ها است، می‌تواند این مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست، شرکت‌های مونتاژ خودروهای بنزینی را به سمت مونتاژ خودروهای برقی هدایت کردیم، گفت: به خودروسازان گفته‌ایم که در سبد محصولات خود از سال آینده یک خودروی برقی داشته باشند و از امسال نیز برنامه توسعه زیرساخت‌ها را برای خودروهای برقی رقم خواهیم زد.

وزیر صمت ادامه داد: در شهر تهران در بحث خودروهای برقی به سمت شرایط امیدبخشی در حرکت هستیم و تا پایان سال به شرایط نرمال خواهیم رسید، در مسیر جاده‌ها و شهرهای دیگر کشور برنامه وسیعی برای توسعه زیرساخت‌ها مدنظر داریم.

وی افزود: با واردات خودروهای برقی در تنظیم بازار و ایجاد زمینه حل مشکلات فراهم خواهیم کرد و البته که خودروهای هیبرید و بنزینی با کیفیت بالا نیز در دستور کار قرار دارند.

کد خبر 682945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.