ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی شهر سنندج بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نیست

فرماندار سنندج گفت: ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش، جمع‌آوری متکدیان و سگ‌های بلاصاحب از شهر سنندج بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن عسکری امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه شهر سنندج اظهار کرد: در دولت سیزدهم طی دو سال گذشته مردم‌محوری و مردم‌باوری سرلوحه امور قرار گرفته و اعتماد دولتمردان بر این است که همه مشکلات را با حضور مردم می‌توان مدیریت کرد.

وی افزود: در این ایام سعی کردیم که در بین مردم حضور پررنگی داشته باشیم و ارتباطات ما با اقشار مختلف مردم در راستای حل مشکلات آنها در رأس امور قرار گرفته است.

فرماندار سنندج در ادامه با اشاره به پروژه‌های هفته دولت تصریح کرد: ۱۲۵ پروژه با اعتبار ۲۲۱ میلیارد تومان در این ایام در شهرستان سنندج به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، آبخیزداری، بهسازی و آسفالت، راه روستایی، ساختمان آموزشی و بهداشت و درمان است.

وی از افتتاح دو پروژه کلان نیز در آینده نزدیک خبر داد و این پروژه‌ها را تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی سنندج _مریوان با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان و پست برق شهر سنندج با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان نام برد.

عسکری به پروژه مسکن ملی نیز اشاره کرد و گفت: ۶۹ هزار و ۶۳۴ نفر در شهرستان سنندج برای مسکن ملی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که ۳۰ هزار و ۴۷۸ نفر تأیید شده نهایی هستند، اما سهمیه ابلاغی ما ۱۲ هزار و ۸۹۱ مورد است.

آغاز احداث ۳۶۱۱ واحد مسکن ملی در شهرستان سنندج

وی افزود: احداث ۳ هزار و ۶۱۱ واحد مسکن ملی در شهرستان سنندج آغاز شده است که با مصوب شدن الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به شهر سنندج و ۳۲ هکتار زمین جهاد کشاورزی و ۱۳۰ هکتار زمین شهرک وحدت سنندج، کار احداث مسکن ملی در شهرستان سنندج بیشتر رونق می‌گیرد.

فرماندار سنندج با اشاره به فعالیت کمپ ماده ۱۶ نیز در شهر سنندج گفت: ۲۷۰ معتاد متجاهر در این کمپ نگهداری می‌شوند که علاوه بر آن برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی و فعالیت سامانه‌سرا نیز در راستای اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمارهای سامانه رصد در سال گذشته ۸ هزار و ۳۵۳ مورد اشتغال در شهرستان سنندج ایجاد شده است که ۱۱۰ درصد تحقق را داشتیم. امسال نیز تاکنون سهمیه ما ۴ هزار و ۷۵۱ نفر بوده که تاکنون برای یک هزار و ۸۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده و ۴۰ درصد برنامه ما محقق شده است.

عسکری با اشاره به اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ نیز افزود: در مجموع از ۳۸۷ میلیارد تومان اعتباری که از محل تسهیلات تبصره ۱۶ ابلاغ شده بود، ۲۸۷ میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است که ۷۲ درصد تحقق را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در مهلت پیش‌ثبت‌نام انتخابات نیز ۲۶۸ نفر در شهرستان سنندج ثبت‌نام کردند که ۳۳ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

فرماندار سنندج در مورد ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی، متکدیان و سگ‌های بلاصاحب در شهر سنندج گفت: این کار بیشتر در حوزه وظایف شهرداری است، اما به‌صورت کلی بدون همکاری و همراهی مردم این مسئله به انجام نمی‌رسد.

کد خبر 682873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.