۲۸ درصد از مشترکان خانگی شهر شیراز مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با توجه به کاهش مجموع رقم پاداش تخصیص داده شده به مشترکان خانگی برق در شهر شیراز، این کاهش نشان‌دهنده همکاری قابل ملاحظه شهروندان شیرازی در اجرای طرح مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف بوده است.

محمدرضا سلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس تصمیم وزارت نیرو و توانیر، با هدف همراه کردن مشترکان خانگی با برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی برق، پاداشی در ازای کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر مجموع رقم پاداش تخصیص داده شده به مشترکان خانگی برق در شهر شیراز که موفق شده‌اند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: این رقم نشان‌دهنده همکاری قابل ملاحظه شهروندان شیرازی در اجرای طرح مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار بوده است و امیدواریم این میزان تا پایان دوره پیک بار شبکه تغییر کند و به ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

سلاحی اضافه کرد: سالانه شاهد سه تا پنج درصد افزایش مصرف هستیم، اما در سال جاری این افزایش به صفر رسید و منفی شد.

وی تاکید کرد: با کاهش سهم مشترکان خانگی این سهم به بخش مولد تخصیص داده می‌شود که پویایی این بخش را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به تعداد قبوض برق صادر شده مشمولان پاداش گفت: تعداد قبوض مشمول پاداش در شهر شیراز ۳۳۱ هزار و ۴۱ قبض بوده است.

به گزارش ایمنا، شرکت توزیع نیروی برق شیراز بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک دارد که حدود ۸۱ درصد از آن‌ها را مشترکان برق خانگی تشکیل می‌دهند و در ماه اول اجرای طرح مدیریت مصرف انرژی، بالغ بر ۳۳ درصد مشترکان این شرکت مشمول دریافت پاداش شدند.

کد خبر 682853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.