ایمنی شرط اول برپایی موکب‌های اربعین است

رئیس اداره پیشگیری و ایمن‌سازی صنوف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایمنی شرط اول برپایی موکب‌های اربعین است، از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های ایمنی از وقوع حوادث در موکب ها و تکایا جلوگیری کنند.

مهدی باقری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و صفر و ایام سوگواری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری به‌ویژه در محرم و صفر در مکان‌های مشخص و ثابت مانند حسینیه‌ها و مساجد برگزار می‌شود که این فضاها هر سال توسط نیروهای آتش‌نشانی بازدید و موارد ایمنی به متولیان آن گوشزد و ابلاغ می‌شود، بنابراین هر سال ایمنی این‌گونه فضاها بررسی، بازنگری و اقدام ایمنی خواهد شد.

وی افزود: بیشتر مواکب و خیمه‌هایی که در کنار خیابان به‌صورت موقت بیشتر در زمین‌های بایر با داربست و پوش برپا شده است، حادثه‌ساز می‌شود، بنابراین این مواکب به مراتب نیاز به ایمنی بالاتری نسبت به فضاهای مشخص دارد.

رئیس اداره پیشگیری و ایمن‌سازی صنوف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در دستورالعمل ایمنی برای تأمین روشنایی باید از کابل‌های برق و برای استفاده از پروژکتور، بیشتر باید از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده شود، اما در صورت لزوم استفاده از لامپ‌های پر حرارت، باید فاصله آن‌ها با متریال‌های قابل اشتعال همچون پوش‌ها و حرارت داخل موکب رعایت شود.

باقری‌نژاد با بیان اینکه خروجی برق متناسب با کابل و ضخامت سیم برق باشد، تصریح کرد: در خروجی این موکب‌ها باید کپسول‌های خاموش‌کننده آتش‌نشانی دارای پوشش کامل، قابل دید و در دسترس باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که درصدد برپایی موکب هستند، باید مکان مورد نظر خود را به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند تا موارد ایمنی بررسی و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

رئیس اداره پیشگیری و ایمن‌سازی صنوف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایمنی شرط اول برپایی موکب‌های اربعین است، از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های ایمنی از وقوع حوادث در موکب‌ها و تکایا جلوگیری کنند.

کد خبر 682851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.