اعلام آمادگی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از اعلام آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵ خبر داد و گفت: کاربرگ‌های مربوط به آمادگی اصفهان برای میزبانی این نشست، به دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو ارسال شده است.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعلام آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵ خبر داد و اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان میزبانی نشست در سال ۲۰۲۵ و انجام هماهنگی‌های لازم با دفتر کمیسیون ملی یونسکو و وزارت امور خارجه، کاربرگ‌های مربوط به آمادگی اصفهان جهت میزبانی به دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو ارسال شد.

وی با بیان اینکه اصفهان از سال ۱۳۹۴ عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو بوده است، افزود: شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ میلادی برای ترویج همکاری میان شهرهایی ایجاد شد که از «فرهنگ و خلاقیت» به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بودند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ شهر عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو هستند، افزود: یکی از اهداف شبکه مذکور انتقال تجارب بین شهرهای مختلف است که این امر هرساله در قالب نشستی بین‌المللی بین اعضا در سه روز با ارائه تجارب شهرهای عضو، ارائه درس آموخته‌ها در قالب سخنرانی‌های آموزشی و حضور نمایشگاهی محقق می‌شود.

وی با اشاره به فرایند درخواست میزبانی نشست شهرهای خلاق تصریح کرد: شهرهای داوطلب طبق کاربرگ‌هایی که باید گویای نوآوری خاصی در زمینه برگزاری نشست باشد، همچنین فراهم‌بودن زیرساخت‌های لازم از جمله (فرودگاه، سالن‌های ارائه هم‌زمان و فضای نمایشگاهی) از دو سال قبل درخواست میزبانی خود را به یونسکو برای برگزاری این نشست اعلام می‌کنند؛ بدیهی است نشست مذکور در هر شهر زمینه توسعه اقتصادی شهر را با حضور حدود ۱۰۰۰ نفر از میهمانان خارجی فراهم می‌آورد.

با نهایی‌شدن میزبانی اصفهان، زمینه حضور حدود هزار نفر از هنرمندان شهرهای خلاق دنیا در اصفهان فراهم خواهد شد و این موضوع موجب تقویت اقتصاد هنر و صنایع خلاق در اصفهان می‌شود.

نصوحی ادامه داد: نشست سالانه آنژین لبن در فرانسه، نشست سالانه کراکوف در لهستان، نشست سالانه فابریانو در ایتالیا و نشست سالانه سانتوس در برزیل از جمله نشست‌های سالانه یونسکو است که اصفهان سال‌های گذشته در سه نشست لهستان، ایتالیا و فرانسه شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه درخواست اصفهان جهت میزبانی از نشست سالانه توسط دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو دریافت شد و در حال بررسی است، گفت: پنج شهر دیگرکرتارو از مکزیک، بُرَیدَه از عربستان سعودی، چیانگ مای از تایلند، بوسان از کره جنوبی و دوحه از قطر نیز هم‌زمان با اصفهان درخواست میزبانی خود را برای نشست ۲۰۲۵ اعلام کرده‌اند که امیدواریم که با دریافت آرای اعضا، اصفهان در سال ۱۴۰۴ (۲۰۲۵ میلادی) میزبان این نشست بین‌المللی باشد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: با نهایی‌شدن میزبانی اصفهان، زمینه حضور حدود هزار نفر از هنرمندان شهرهای خلاق دنیا در اصفهان فراهم خواهد شد و این موضوع منجر به تقویت اقتصاد هنر و صنایع خلاق در اصفهان می‌شود و زمینه توسعه پایدار هرچه بیشتر شهر را فراهم خواهد آورد.

وی اظهار کرد: جاذبه‌های اصفهان به‌گونه‌ای است که انگیزه حضور دوباره گردشگران به همراه دوستان و آشنایان را فراهم می‌آورد و بی‌شک در ارتقای برند و جایگاه اصفهان در سطح بین‌المللی مؤثر خواهد بود.

نصوحی با بیان اینکه در ایران پنج شهر، عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو هستند، اظهار امیدواری کرد: در صورت تصویب میزبانی اصفهان برای نشست ۲۰۲۵، با همکاری سایر شهرهای خلاق ایران در زمینه خوراک‌شناسی، غذا و موسیقی این نشست به بهترین شکل در ایران برگزار شود و ظرفیت‌های کشورمان را به دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 682829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.