رفع مشکل کمبود نیرو به منظور حفاظت از بخش شیدا ضرورت دارد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: رفع مشکل کمبود نیرو و امکانات به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست در شهرستان بن و بخش شیدا از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بخش شیدا در حاشیه سد زاینده‌رود قرار دارد؛ بنابراین درخواست می‌شود هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص امور مربوط به محیط زیست در راستای حفظ رودخانه و سد زاینده‌رود در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: رفع مشکل کمبود نیرو و امکانات به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست در شهرستان بن و بخش شیدا از ضروریات است، چراکه شهرستان بن دارای منطقه حفاظت شده شیدا است که یکی از زیستگاه‌های حیات‌وحش این منطقه بوده و برای جلوگیری از تخریب و از بین رفتن منطقه باید اقدامات لازم انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه سد زاینده‌رود و خط‌القعر رودخانه مرز بین دو استان اصفهان و استان چهارمحال‌وبختیاری بخش شیدا است، تصریح کرد: شیب تند این منطقه و نبود پوشش مناسب باعث می‌شود سالانه میلیون‌ها تن خاک بر اثر بارندگی به پشت سد سرازیر و انباشته شود که عمر مفید سد را کاهش می‌دهد؛ بنابراین در درازمدت ضرر زیادی برای وزرات نیرو و کشور ایجاد خواهد شد و مسئولان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

بهارلویی لزوم توجه بیشتر به سمن‌ها، تلاش برای تقویت آن‌ها و جلوگیری از صید بی‌رویه ماهی‌ها از سد زاینده‌رود را مطرح کرد و از مسئولان ذی‌ربط تقاضای ورود جدی آن‌ها برای حل مشکل را خواستار شد.

کد خبر 682804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.