افزایش ایمنی معابر برای نخستین بار در بریتانیا

اعضای شورای شهر کینگستون هال برای نخستین بار در بریتانیا به نصب تجهیزات هوشمند جدیدی در یکی از معابر مهم شهر پرداخته‌اند که می‌تواند به افزایش ایمنی تردد در آن کمک زیادی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نصب تیرک‌های هوشمند، مانیتورهای دیجیتالی برای نمایش مدت زمان سفرها و یک سیستم مادون قرمز جدید از مهم‌ترین اقدامات مدیران هال برای افزایش ایمنی در یکی از معابر مهم شهر به حساب می‌آید که قرار است در صورت اثربخشی در سایر خیابان‌ها نیز پیاده شود. اعضای شورای شهر هال ادعا کرده‌اند که اقدام جدید از طریق کمک به کاهش ازدحام خودروها و به دنبال آن، به حداقل رسیدن وقوع سوانح خیابانی می‌تواند شرایط ایمن‌تری را برای عبور و مرور همه کاربران خیابان فراهم بیاورد. از سوی دیگر، تجهیزاتی که در این مطقه نصب خواهد شد به افزایش جذابیت آن کمک خواهد کرد و این امر به سهم خود می‌تواند در افزایش گرایش شهروندان به اتخاذ تردد سبز نظیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نقش مهمی ایفا کند.

نصب تجهیزات هوشمند جدید در یکی از معابر اصلی کینگستون هال برای اولین بار در سراسر بریتانیا اجرا شده است که مدیران هدف اصلی خود را از پیاده‌سازی طرح، اولویت بخشیدن به کاربران آسیب‌پذیر شهر در بهره‌گیری از آن معرفی کرده و مدعی شده‌اند در صورت اثربخشی پروژه، آن را در بسیاری از معابر دیگر هال پیاده خواهند کرد.

افزایش ایمنی معابر برای نخستین بار در بریتانیا

نحوه اثربخشی طرح جدید بر افزایش ایمنی معابر

سیستم‌های نظارت بر سفر، اطلاعات زمان واقعی را در اختیار رانندگان وسایل نقلیه موتوری قرار می‌دهد که این داده‌ها بر اساس ۱۸ پیام مختلف در مورد جریان ترافیک و مسیرهای جایگزین برای سفر به منظور کاهش ازدحام خودروها تنظیم و ارائه خواهد شد. علاوه بر این، یک سیستم مخصوص شناسایی خودروهایی با ارتفاع بسیار بالا در خیابان ذکرشده نصب شده که قرار است از سنسورهای مادون قرمز برای آگاهی آن‌ها هنگام نزدیک شدن به پل‌های کم‌ارتفاع مورد استفاده قرار گیرد که به دنبال آن، رانندگان این خودروها قبل از نزدیک شدن به پل‌ها، مسیر دیگری را برای ادامه سفر خود انتخاب خواهند کرد.

هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح یک میلیون و ۳۶۰ هزار پوند بود که مدیران هال آن را از بودجه ۱۵ میلیون پوندی اختصاص یافته برای افزایش ایمنی شهری تأمین کردند.

کد خبر 682802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.