صدور مجوزهای بهداشتی برای محصولات دانش‌بنیان در چهارمحال‌وبختیاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری از صدور مجوزهای بهداشتی برای محصولات دو کارخانه دانش‌بنیان در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد رضا محمدی اظهار کرد: با تسهیل صدور مجوزهای بهداشتی برای فعالیت واحدهای دانش‌بنیان، امسال یک واحد دانش‌بنیان تولید محصولات ضدعفونی کننده سطوح و ضدعفونی‌کننده سبزی‌های خوراکی موفق به اخذ مجوزهای بهداشتی از معاونت غذا و دارو استان شد.

وی افزود: یک واحد دانش‌بنیان دیگر در تولید محصولات غذایی بر پایه غلات در استان چهارمحال‌وبختیاری نیز در آستانه اخذ مجوزهای بهداشتی برای آغاز تولید است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای بهداشتی برای این واحدهای فعال در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی، رونق تولید و اشتغال‌زایی در استان را به دنبال دارد.

محمدی با اشاره به مراحل اخذ مجوزهای بهداشتی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان پس از ثبت درخواست در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بدون نوبت مورد بازدید ناظران اداره نظارت بر مواد غذایی قرار گرفت و پس از تأیید استاندارهای مورد نیاز پروانه مسئول فنی واحد تولیدی، پروانه بهره‌برداری و پروانه بهداشتی ساخت صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از آغاز فعالیت واحدهای تولیدی بازدیدهای سرزده بر اساس نمره ارزشیابی PRPS انجام می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به تسهیل امور مرتبط با واحد و کارخانه‌های دانش‌بنیان در آغاز فعالیت این واحدها، دارا بودن حداقل فضای فیزیکی اختصاص یافته از شرکت پارک علم و فناوری و انعقاد قرارداد با آزمایشگاه‌های همکار مورد تأیید وزارت بهداشت، به مدت یک تا دو سال تا فراهم شدن احداث آزمایشگاه در واحد مربوطه مورد موافقت قرار می‌گیرد.

کد خبر 682782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.