شناسایی بیش از ۱۴۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به رفع تداخل ۲۶۴ هزار و ۶۵۹ هکتار اراضی، گفت: بیش از 1۴۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی و به آن رسیدگی شد.

سراج‌الدین میرقائد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی و مهم امور اراضی استان، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری، ساخت‌وساز غیرمجاز و خرد شدن اراضی کشاورزی است.

وی افزود: حفظ کاربری اراضی کشاورزی به عنوان ضامن امنیت غذایی و استقلال کشور است، بر همین اساس برنامه‌های این مدیریت برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز بر حول سه محور فرهنگی و ترویجی، پیشگیری و اعمال قانون نسبت به متخلفان متمرکز است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری از سال گذشته تاکنون، یک هزار و ۴۷۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و به استناد احکام و دستورات قضائی صادره به ۵.۸ هکتار از مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی رسیدگی شده است.

میرقائد با تاکید بر اجرایی کردن قانون رفع تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص، تصریح کرد: این امر سبب کاهش اختلاف کشاورزان، تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی شده و در این راستا از سال گذشته تاکنون ۲۶۴ هزار و ۶۵۹ هکتار اراضی رفع تداخل شده است.

وی بازدید و نظارت بر اجرای طرح‌های دارای مجوز تغییر کاربری و موافقت‌نامه‌های صادره برای تعیین میزان پیشرفت فیزیکی و جلوگیری از انحراف اجرایی آن‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و اضافه کرد: در این راستا تعداد ۵۷۸ مورد به مساحت ۵۷۳ هکتار بازدید صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در راستای حمایت از تولید، توسعه پایدار و اشتغال‌زایی حدود ۶۴۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی، در قالب طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده است.

میرقائد گفت: پس از واگذاری، نظارت بر اراضی به منظور بررسی روند پیشرفت فیزیکی بر اساس طرح مصوب ارائه شده و جدول زمان‌بندی آن از دیگر وظایف اساسی این مدیریت است، در این راستا بازدید از یک هزار و ۲۳۷ اراضی به مساحت ۶۵ هزار و ۸۷۰ هکتار صورت گرفته است.

کد خبر 682780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.