ایجاد ۹۰ گیت در خاک عراق با هدف تسهیل تردد زائران از مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: حدود ۹۰ گیت در خاک عراق همراه با زیرسازی، سایبان، گیت‌های گذرنامه، امکانات و تجهیزات لازم با هدف تسهیل در تردد زائران ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریبرز کرمی شامگاه جمعه _سوم شهریورماه_ در حاشیه بازدید وزیر کشور از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار کرمانشاه و پیگیری تیم فنی استانداری، در مرز خسروی زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است.

وی افزود: متناسب با این زیرساخت‌ها، حدود ۹۰ گیت در خاک عراق همراه با زیرسازی، سایبان، گیت‌های گذرنامه، امکانات و تجهیزات لازم ایجاد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و بنا به دستور وزیر کشور، ساخت دروازه جدیدالنصب با ۵۰ متر مجوز گیت در دستور کار قرار گرفته که بخشی از این پروژه انجام شده است‌.

کرمی اضافه کرد: از فردا به‌طور رسمی گیت‌های عراق و دروازه جدیدالنصب زیر بار ترافیک خواهد رفت، بنا بر مجوز موجود باید ۵۰ متر در نصب می‌شد؛ این درها به نحوی است که به صورت تکی و لاینی باز می‌شود و در حال حاضر ۲۵ متر است که آن را تا ۵۰ متر توسعه خواهیم داد تا دو میلیون نفر بدون ترافیک و ایستایی مسافر از این درها تردد کنند.

در ادامه محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که در مرز خسروی داریم، جمعیت هلال‌احمر پابه‌پای سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پذیرایی از زوار اربعین آماده است.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر با بیش از ۲۵۰ نفر نیروی امدادی، ۱۰۰ دستگاه خودروی امدادی و ۳۰ پایگاه امدادی در آماده‌باش کامل است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از نقطه صفر استان کرمانشاه تا جاده‌های منتهی به مرز خسروی و خروجی ایلام آماده پوشش امدادی، اقدامات فرهنگی، پایش بهداشتی و در حوزه امداد و نجات آماده خدمت‌رسانی به زوار هستیم.

باقری تصریح کرد: امسال شرایط به نحوی است که با استقبال زیادی روبه‌رو هستیم و از زوار گرامی دعوت می‌کنیم که مرز خسروی را برای عبور و مرور انتخاب کنند.

کد خبر 682710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.