ایران۳-چین۰/تیم ملی والیبال به فینال رسید

تیم ملی والیبال کشورمان با پیروزی ۳ بر صفر مقابل تیم چین به دیدار فینال مسابقات آسیایی به میزبانی ارومیه رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران امروز _جمعه سوم شهریورماه_ از ساعت ۱۹:۱۵، در چارچوب مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، مقابل تیم چین، در سالن ۶ هزار نفری ارومیه مملو از عاشقان والیبال صف‌آرایی کرد و در سه ست متوالی به پیروزی رسید تا راهی دیدار فینال شود.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا:

پاسورها: محمدطاهر وادی، جواد کریمی

پشت‌خط‌زن‌ها: امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی

سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمد فلاح

قدرتی‌زن‌ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفرمنش، مبین نصری

لیبروها: محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

سرمربی: بهروز عطایی

ست اول: ایران ۲۵ - چین ۲۰

اولین امتیاز ست نخست برای تیم چین بود اما بلافاصله کاپتان موسوی امتیاز اول را برای ایران گرفت. هر دو تیم در امتیاز ۴ به تساوی رسیدند. در تساوی ۶ به تور خوردن توپ ایران امتیاز ۷ را به چین داد. تیم ملی کشورمان زودتر به امتیاز ۸ رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند. اول امتیاز پس از وقت فنی برای شاگردان عطایی کسب شد. در نتیجه ۱۲ بر ۹ به سود کشورمان، سرمربی تیم چین درخواست وقت استراحت داد. با وجود اختلاف امتیازی که وجود داشت اشتباهات تیم ایران و پیشی چین در امتیازگیری دو تیم در امتیاز ۱۵ به تساوی رسیدند اما این تیم کشورمان زودتر به امتیاز ۱۶ رسید تا هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. اولین امتیاز پس از وقت فنی با سرویس مستقیم به نام ایران ضرب شد. امتیاز ۲۰ با دستان کاپتان موسوی گرفته شد تا چین در امتیاز ۲۰ بر ۱۷ درخواست وقت استراحت کند. میلاد عبادی پور امتیاز ۲۵ را برای ایران گرفت تا شاگردان عطایی با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی در ست نخست برسد.

ست دوم: ایران ۲۵- چین ۲۳

اولین امتیاز ست دوم به نام ایران ضرب شد. در نتیجه ۶ بر ۳ چین درخواست وقت استراحت کرد اما حاصل آن امتیاز ۷ برای ایران بود. در امتیاز ۸ ایران، سرمربی چین درخواست بازبینی داد که مشخص شد امتیاز به درستی به ایران داده شده است. در نتیجه ۸ بر ۵ به سود تیم ملی ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. اولین امتیاز پس از وقت فنی برای ایران بود. با ۴ اختلاف امتیاز ایران زودتر به امتیاز ۱۰ رسید. در امتیاز ۱۳ بر ۱۲ به سود کشورمان بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا مانع از امتیازگیری چین شود. امتیاز پس از وقت استراحت برای چین بود تا دو تیم در امتیاز ۱۳ به تساوی برسند. در امتیاز ۱۶ چین، عطایی درخواست بازبینی داد که نتیجه‌ای نداشت و هر دو تیم در نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود چین به وقت استراحت فنی رفتند. هر دو تیم در امتیاز ۱۸ به تساوی رسیدند و تا امتیاز ۲۲ پایاپای پیش رفتند. در حالی که ایران تنها یک امتیاز برای پیروزی می‌خواست توپ به امتیاز ۲۳ برای چین تبدیل شد. در نهایت تیم ملی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا در ست شماری با دو ست پیشی بگیرد.

ست سوم :۲۵- چین ۲۳

ست دوم را تیم چین متحدتر شروع کرد. هر دو تیم تا امتیاز ۶ پایاپای پیش رفتند. در امتیاز ۸ بر ۶ به وقت فنی اول رفتند. تیم چین در ست سوم با استفاده از اشتباهات تیم ایران و بازی بهتر، در روند امتیازگیری پیشی گرفت تا جایی که اختلاف امتیاز به ۴ رسید. در ادامه شاگردان عطایی تلاش کردند تا اختلاف امتیاز را کم کنند تا در نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود چین به وقت استراحت بروند. اولین امتیاز پس از وقت استراحت برای ایران ثبت شد و در ادامه هر دو تیم در امتیاز ۱۶ به تساوی رسیدند. در نهایت ایران در نتیجه ۱۸ بر ۱۷ پیش افتاد بلا فاصله سرمربی تیم چین درخواست وقت استراحت کرد اما این تیم ایران بود که امتیاز ۱۹ را گرفت. هر دو تیم در امتیاز ۱۹ به تساوی رسیدند. این تیم ایران بود که زودتر به امتیاز ۲۴ رسید و در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به در این ست نیز به برتری رسید تا با پیروزی در سه ست به دیدار فینال رسید.

کد خبر 682688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.