کسب درآمد پایدار با راه‌اندازی بچینگ در کارخانه آسفالت بندرعباس

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی و فضاهای شهری بندرعباس گفت: با راه اندازی بچینگ در کارخانه آسفالت، سالیانه درآمد پایدار قابل توجهی کسب می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، خیرالله فتاح پور اظهار کرد: بچینگ خریداری شده در کارخانه آسفالت به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم کارکردی نداشت که با پشتکار همکاران مجموعه و بعد از جلسات متعدد با صنعت و معدن، فرمانداری موفق به اخذ مجوز بهره برداری شدیم و امیدواریم که بعد از اینکه اداره استاندارد، تاییدیه استاندارد آن را صادر نمود در چرخه پایدار سازمان قرار گیرد.

وی گفت: همچنین در راستای کسب درآمد پایدار برای سازمان، جلسه‌ای با سمن‌های مهندسی جهت تهیه بتن مورد نیازشان از این کارخانه برگزار شد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه و رونق این کارخانه باشیم.

رئیس سازمان عمران شهرداری بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به آسفالت در محلات اشاره و تصریح کرد: ۱۲۱ هزار متر مربع آسفالت در ۶ ماه آینده در کارخانه آسفالت شهرداری بندرعباس تولید می‌شود تا در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی اجرایی شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای سرعتکاه‌ها در سطح شهر گفت: در گذشته اجرای سرعتکاه‌ها توسط پیمانکاران با هزینه‌های گزاف و روند اداری طولانی انجام می‌شد که در حال حاضر اجرای سرعتکاه‌ها توسط سازمان عمران انجام می‌شود و کار اجرای ۱۱ سرعتکاه در مناطق چهارگانه شهرداری شروع شده که ۹ مورد آن در بلوار شهید رجایی و ۲ مورد دیگر در بلوار هرمز می‌باشد.

فتاح پور به خرید دستگاه تولید قطعات بتنی اشاره و بیان کرد: با خرید دستگاه تولید قطعات بتنی شهرداری بندرعباس از حیث خرید اینترلاک، بلوک فرش و جدول خودکفا می‌شود و در طی سال حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی گفت: در ۳ ماه گذشته ۲۱۲۹ تن آسفالت تولید و در مناطق چهارگانه و بین پیمانکاران شهرداری توزیع شده است که این مهم نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها دارد.

فتاح پور افزود: اورهال کارخانه آسفالت با هزینه ۴۵۰ میلیون تومان، جهت تسریع در خدمات رسانی و ارائه آسفالت باکیفیت انجام شده است که در کل محدوده شهرستان بندرعباس بهترین کیفیت آسفالت توسط این سازمان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: احداث پارک ۱۰ هزار متری ارمغان مالیاتی به عهده سازمان می‌باشد که در حال حاضر کار تخریب و آواربرداری این پارک در حال انجام است.

فتاح پور به نوسازی ماشین آلات این سازمان اشاره و اظهار کرد: تعداد ۴ کامیون و ۲ لودر غیر فعال بودند که بعد از تعمیرات صورت گرفته در چرخه‌ی تولید به این سازمان کمک می‌کنند و یک گریدر نیز مرحله تعمیر است و در آینده نزدیک به ماشین آلات این سازمان اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مورخ ۰۱/‏۱۱/‏۱۴۰۱‬ تاکنون بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بدهی پیمانکاران مربوط به سنوات قبل به صورت نقدی پرداخت شد و حدود ۱۰ میلیارد تومان به صورت غیر نقد مصالح در اختیار پیمانکاران قرار گرفت و از مطالبات آنها کسر شد.

این مقام مسئول گفت: در ۶ ماه گذشته ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط سازمان کسب درآمد شده است و کلیه بیمه‌ها مربوط به پرسنل و پیمانکاران بالغ بر ۸۹۰ میلیون تومان به روز شده است.

فتاح پور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و مشارکت و همراهی مردم شاهد توسعه، عمران و آبادانی شهر بندرعباس باشیم.

کد خبر 682661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.