موفقیت شهرداری قم در مبارزه با جوندگان موذی

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: طرح مبارزه با جوندگان موذی که در نواحی ۲۶ گانه شهر قم آغاز شده توانست در ۱۶ روز ابتدایی اجرای این طرح موفق عمل کند.

سید محسن میرهادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح جامع مبارزه با جوندگان موذی در شهر قم اظهار داشت: نزدیک یک سال در حال بررسی و تحقیق در این مسئله بودیم تا بهترین راه حل را برای مسئله جوندگان استخراج کنیم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با موش‌ها مطالبه مردم قم از مدیریت شهری بود گفت: دستگاه‌های مرتبط با این معضل از جمله مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی و… دعوت به همکاری شدند تا بهترین راهکار برای این موضوع استخراج شود.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: حدود سه هفته پیش این طرح در نواحی ۲۶ گانه شهرداری قم کلید خورد و تمام مناطق با حداکثر توان خود پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فشرده‌ای به نیروهای خدمات شهری در مناطق هشتگانه داده شد تا نحوه صحیح اجرا توسط عوامل مرتبط پیش برود افزود: این طرح استمرار خواهد داشت.

به گفته میرهادی، در ۱۶ روز نخست این طرح بیش از ۳۷ هزار مورد طعمه گذاری در سطح مناطق شهری قم اتفاق افتاد.

بنا بر این آمار در سطح منطقه یک شهر قم ۷۷۰۰ مورد، در منطقه دو ۴۳۰۰ مورد، در منطقه سه ۵۲۰۰ مورد، در منطقه چهار ۴۴۵۰ مورد، در منطقه پنج شهر قم هزار و ۸۶۲، در منطقه ۶ شهر قم ۷۲۰۰ و در منطقه هفت شهر قم ۶۲۰۰ طعمه گذاری برای به دام انداختن جوندگان موذی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه منطقه هشت شهر قم در مسئله موش‌ها مزاحمتی وجود نداشت تاکید کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بهسازی و لایروبی انهار سطح مناطق به میزان ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد بود.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه جمع‌آوری لاشه‌های موش که خارج از لانه‌ها مرده بودند، نزدیک به ۳ هزار مورد اتفاق افتاده است ادامه داد: این آمارها این نشان می‌دهد که طرح موفق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به موقع در مسیرهای طعمه گذاری و جلب مشارکت شهروندان موضوع بسیار مهمی است گفت: با توجه به اینکه یک سری نیروها را برای این مسئله آموزش دادیم، این فرایند را به شکل تخصصی ادامه خواهیم.

میرهادی اضافه کرد: فرایند طعمه گذاری اگر به صورت هر روز در سطح مناطق انجام شود دیگر دچار این مشکلات نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری سریع لاشه‌ها و بهسازی مسیرهایی که موش‌ها باز می‌کنند مسئله بسیار مهمی است افزود: کاری که در این زمینه در شهر قم انجام شد نسبت به کارهایی در سایر کلانشهرها انجام شده بی نظیر است و برای نخستین بار در کشور رخ داده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه به صورت همزمان ۸۵ نفر در مناطق شهرداری قم به این عملیات مشغول هستند گفت: این تجربه به عنوان یک طرح برای دیگر کلانشهرها قابل ارائه است چرا که تمام کلانشهرها درگیر این مسئله هستند.

کد خبر 682649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.