بیانیه انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان در خصوص اتفاق ورزشگاه نقش‌جهان

انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان، درخصوص اتفاق ناشایست در جریان بازی میان دو تیم سپاهان و استقلال بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایمنا، شب گذشته و در جریان تقابل تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان و در اواخر نیمه‌نخست، پس از آن که یک ضربه پنالتی به سود سپاهان اعلام شد، مواد منفجره‌ای از سمت تماشاگران منتسب به استقلال به سمت زمین مسابقه و عکاسان ورزشی پرتاب که منجر به مصدومیت تعدادی از عکاسان شد.

به‌دنبال انجام این حرکت انجمن عکاسان مطبوعات استان اصفهان بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

«به نام خالق هستی‌بخش

در پی حرکت غیراخلاقی و ناجوانمردانه پرتاب نارنجک توسط فردی تماشاگرنما و مصدومیت عکاسان خبری که در حین رقابت تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و استقلال تهران در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور رخ داد انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

فقط خدا می‌داند آن لحظه که عکاسان خبری با تمرکز کامل چشم خود را درون ویزور دوربین گذاشته و از دریچه لنز دوربین وقایع و رویدادهای مستطیل سبز را دنبال می‌کنند چقدر از دنیای اطراف خود دورند تا به دور از هیاهوی ورزشگاه تمام حواس خود را به کار گیرند و با استفاده از هوش، ذکاوت، دقت، سرعت، بازی خوانی، مهارت و تخصص خود لحظه به لحظه مسابقات را فریم به فریم ثبت کنند تا علاقه مندان به فوتبال، مخاطبان و هواداران تیم‌ها جذاب‌ترین و بدیع‌ترین عکس‌ها را از ورزشکاران محبوب خود هر لحظه که بخواهند فقط با یک سرچ ناقابل به دست آورند و لذتش را ببرند…

آری فقط خدا می‌داند آن لحظه که یک عکاس خبری با ذهنی آرام و فارغ از هیاهوی ورزشگاه رقص توپ را با چشمانش در صفحه سبز دنبال می‌کند، ناگهان صدای مهیب انفجار یک نارنجک دست‌ساز در کنار پایش همراه با پرتاب موجی از سنگ‌ریزه و آتش و دود از جای خود کنده می‌شود و ترسان و لرزان تا به خود می‌آید بدون شک حس خواهد کرد در خط مقدم یک جنگ واقعی است و دشمن حمله‌ور شده است!

بیانیه انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان در خصوص اتفاق ورزشگاه نقش‌جهان

اما در واقع نه دشمنی در کار است و نه جنگی! این‌ها همه از فقر فرهنگی حاکم بر ورزش ما است! آری فرهنگی که همه فقط برایش شعار می‌دهند و پای فرهنگ سازی که می‌شود از زیر بار مسئولیت و هزینه‌هایش در می‌روند و شانه خالی می‌کنند و آخرالامر هم هر هفته به جای اینکه شاهد حرکات جوانمردانه و به قول غربی‌ها فرپلی در فوتبالمان باشیم شاهد حواشی و حوادث تلخ و رفتار غیر ورزشی و غیر اخلاقی هستیم و این‌ها می‌شود الگوی فرزندانمان در فردایی نه چندان دور اگر از خواب بیدار نشویم و چاره‌ای نیاندیشیم.

انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان این حرکت ناجوانمردانه نابخردانه غیر اخلاقی و غیر انسانی آن تماشاگری که تاب تحمل اعلام یک پنالتی توسط داور مسابقه به ضرر تیم محبوبش را نداشته و با پرتاب یک نارنجک دست ساز سلامتی و حتی جان عکاسان خبری را به مخاطره انداخت تقبیح و محکوم کرده و از دستگاه‌های ذی صلاح برخورد لازم و رسیدگی به این موضوع را دارد.

شاید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و برگزارکنندگان این رقابت‌ها مسئول سلامت و جان حاضران در مستطیل سبز و اطرافش باشند و شاید جان و سلامت عکاسان محجوب خبری نیز برایشان کمی اهمیت داشته باشد!

شاید هم سلامت و جان عکاسان خبری در برابر قراردادهای چند ده میلیاردی، شهرت ستاره‌ها، منفعت و درآمدهای حاصل از فوتبال آن ذره است که در حساب نآید...

پس تا دیر نشده و کار از کار نگذشته است دست را از روی دست برداشته و با استفاده از تمام ابزارها از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری کنید.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همکاران عکاس خود که در دیدار سپاهان و استقلال بر اثر پرتاب نارنجک از سوی سکوهای تماشاگران تیم استقلال مصدوم شدند، این حرکت غیر اخلاقی و غیر انسانی را محکوم می‌کنیم و باید بگوییم انتظار داشتیم مسئولان تیم استقلال در پایان مسابقه با حضور و احوالپرسی از عکاسان خبری از آن‌ها و به ویژه مصدومان دلجویی کنند، که این نیز میسر نشد.

و توصیه‌ای هم به آن دسته از تماشاگران جوان و پرشور فوتبال کشور؛ اگر با خود نارنجک یا اجسام خطرناک حمل می‌کنید خود را به جای آن انسانی قرار دهید که هدف نارنجک شماست!

و البته جان دارد و جان شیرین خوش است...»

کد خبر 682580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.