استقرار ۱۰ بیمارستان صحرایی در مرزها / زائران از غذای تازه و گرم استفاده کنند

وزیر بهداشت و درمان در بازدید از مرز شلمچه گفت: ۱۰ بیمارستان صحرایی جهت ارائه خدمات به زائرین در مرزها مستقر شده و در صورت نیاز ۱۲ فروند بالگرد خدمت‌رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی امشب _پنجشنبه دوم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات‌رسانی به زائران اربعین تدارک دیده شده و بیمارستان بسیار مجهز شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی شلمچه راه‌اندازی شد و در حال خدمات‌رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: در تمام مرزها آمادگی خوبی برای خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و یک‌هزار پزشک، پرستار و نیروی بهداشت در این مرزها برای خدمت به زائران در مرزها مستقر هستند؛ علاوه بر آن حدود ۱۰ بیمارستان صحرایی در مرزها مستقر می‌شوند و در صورت نیاز فوری ۱۲ بالگرد آماده خدمات‌رسانی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نیروهای اورژانس به همراه ۳۷ آمبولانس از استان‌های مختلف در مرز شلمچه حضور دارند، ضمن اینکه ۶۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز با داشتن امکانات دارویی، اکسیژن و وسایل سرمایشی به صورت سیار در این مرز مشغول ارائه خدمات هستند.

وی خواستار مدیریت سفر توسط زائران شد و گفت: به زائران توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان در زمان‌هایی از شبانه‌روز که وضعیت دمایی مناسبی وجود دارد، پیاده‌روی کنند و در صورت احساس خستگی در موکب‌ها و استراحت‌گاه‌ها به استراحت بپردازند و نوشیدن مداوم آب را فراموش نکنند.

عین‌اللهی با بیان اینکه زائران رعایت بهداشت فردی را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: در خصوص مسمومیت غذایی، با توجه به گرمای هوا و سرعت فاسد شدن غذاها، از غذاهای تازه و گرم استفاده شود.

کد خبر 682575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.