شهدای فراجا باعث عزت‌آفرینی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز هر کدام از شهدای فراجا باعث عزت‌آفرینی برای کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و نباید این شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی مأموران پلیس به ورطه فراموشی سپرده شود.

به گزارش ایمنا، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر امروز _پنجشنبه دوم شهریورماه_ در جمع فرماندهان انتظامی استان اصفهان با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ایام اسارت اهل بیت پیامبر (ص)، اظهار کرد: ورود خاندان اهل بیت پیامبر (ص) به شام از سخت‌ترین مصیبت‌هایی بود که به آنها وارد آمد، اما تمام این مصیبت‌ها آزمایش الهی بود و اسرای آل الله هم از این امتحان با سرافرازی بیرون آمدند و یزیدی که در ابتدا احساس پیروزی می‌کرد مجبور شد اهل بیت پیامبر (ص) را در نهایت عزت و احترام به موطنشان بازگرداند.

وی با اشاره به شهادت دو مأمور پلیس فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در درگیری با شرور و قاتل مسلح، افزود: اقدام به موقع، رشادت و شجاعت این مأموران قابل تحسین است و انتشار فیلم شهادت آنها در جامعه بازتاب زیادی پیدا کرد و باعث شد تا مردم بدانند چگونه جان جوانان پلیس کشور فدای امنیت آنها می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور شهادت را پاداش بزرگ الهی و شرط به دست آوردن آن را داشتن تقوا دانست و گفت: از این دست شهدا همچون شهید چراغی، شهیدان زاده احمدی و شفیعی در فرماندهی انتظامی کشور کم نداریم، اما برخی از آنها به واسطه تقوای زیادی که داشتند خداوند آنها را در نزد مردم بزرگ کرد و به درجات عالی رساند.

وی با بیان اینکه مجاهدان فی‌سبیل‌الله با رشادت‌ها و ایستادگی بر سر اعتقادات و عهدی که با خدای خود بستند به مکان‌ها عزت می‌بخشند، ادامه داد: انسان‌های بزرگی که در نزد خداوند به درجات عالی می‌رسند به مکان‌ها عزت می‌بخشند؛ مانند شهید حججی که وقتی اسیر شد یک قدم از اعتقادات و باورهای خود کوتاه نیامد و همین کار باعث شد تا خدا او را عزیز کرد و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهید حججی حجت خداوند بر روی زمین شد.

سردار رادان تصریح کرد: امروز هر کدام از شهدای فراجا باعث عزت‌آفرینی برای کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و نباید این شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی مأموران پلیس به ورطه فراموشی سپرده شود و از معاونت فرهنگی و اجتماعی می‌خواهم که تلاش‌ها و زحمات کارکنان را به دقت و ظرافت برای عموم مردم منعکس کند.

وی مبارزه با جرم سرقت را یکی از اولویت‌های کاری خود از زمان تصدی این سمت اعلام کرد و گفت: در این خصوص اقدامات خوبی در اصفهان انجام شده و با سارقان به خوبی مقابله می‌شود، اما نباید به این اقدامات قانع بود و وضع را باید به گونه‌ای برای سارقان تنگ کنیم که انگیزه ارتکاب سرقت در ذهن آنها به وجود نیاید.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به طرح امنیت محله‌محور، اضافه کرد: این طرح زمانی خوب است که مردم امنیت را با تمام وجود در محله خود حس کنند؛ به عنوان مثال مردم نباید در خیابان معتاد متجاهر را ببینند و تمام امکانات و ظرفیت خود را برای جمع‌آوری این افراد باید به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه پلیس باید سهم خود را در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات انجام دهد، اظهار کرد: از نیروهای سخت‌کوش و مجاهد پلیس راه و راهور می‌خواهم تلاش‌های خود را در این زمینه بیشتر کنند.

سردار رادان برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش را در دستور کار جدی پلیس اعلام و خاطرنشان کرد: هیمنه فردی که در جامعه خشونت و شرارت می‌کند باید شکسته شود و اجازه عرض اندام به او ندهیم. به تمام افراد اطمینان می‌دهم که در مقابله با هنجارشکنان کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: اربعین فرصت خدمت‌گزاری صادقانه و خالصانه پلیس به مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است و باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم. توافقات خوبی با طرف خوبی در خصوص تسهیل عبور مرور زائران صورت گرفته و اقدامات خوبی نسبت به سال قبل انجام شده که رضایتمندی بیشتر زائران را فراهم کرده است.

کد خبر 682523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.