بدهکاری‌ مالی ذوب‌آهن به بیمه سلامت مشکل‌آفرین شده است

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان که با آلایندگی بسیار خود، دِین بزرگی نسبت به سلامت مردم این استان بر عهده دارد، نه تنها مسئولیت خود را در این زمینه انجام نداده که بدهکاری‌های مالی گسترده به مجموعه بیمه سلامت دارد و تأمین مالی حوزه سلامت را نیز دچار مشکل کرده است.

به گزارش ایمنا، محمدحسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان امروز _پنجشنبه، دوم شهریورماه_ در آئین افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان لنجان اظهار کرد: کارخانه ذوب آهن اصفهان که با آلایندگی بسیار خود، دِین بزرگی نسبت به سلامت مردم این استان بر عهده دارد، نه تنها مسئولیت خود را در این زمینه انجام نداده که بدهکاری‌های مالی گسترده به مجموعه بیمه سلامت دارد و تأمین مالی حوزه سلامت را نیز دچار مشکل کرده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم اقدامات شاخصی در سازمان بیمه سلامت انجام شد؛ از جمله تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، پوشش بیمه درمان ناباروری و پوشش بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه را می‌توان اشاره کرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: این اقدامات با همدلی و حمایت خاص مجلس شورای اسلامی و با نگاه انقلابی و مردمی دولت سیزدهم صورت پذیرفت.

وی همدلی و همراهی فرماندار و مدیران شهرستان لنجان در مسیر ساخت اداره بیمه سلامت لنجان را نمونه خواند و افزود: در تلاش هستیم در شهرستان‌های دیگر نیز به مرور با ساخت ساختمان‌های استاندارد اداری مجموعه‌های استیجاری این اداره کل را کاهش دهیم.

صفاری تصریح کرد: هدف سازمان بیمه سلامت خدمت به قشر ضعیف‌تر جامعه و ایجاد عدالت در سلامت است و رضایت رهبر معظم انقلاب از شاخص بیمه در پیام نوروزی ایشان مدال افتخار مجموعه بیمه است.

وحید پورشاسب، مدیر کل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران نیز در آئین افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان لنجان اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت یک سازمان خدمت‌ رسان به مردم شریف ایران است و بیش از ۵۰ درصد مردم ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: حذف دفترچه‌های درمانی یک اقدام بزرگ در این دولت بود که ضمن صرفه‌جویی مالی پیش زمینه تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران است.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بیشتر ساختمان‌های شهرستان‌های بیمه سلامت در کشور استیجاری بود که با همت مدیران نهضت ساخت سازمان‌های ملکی شروع شده است و امسال بیشترین افتتاح ساختمان برای استان اصفهان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان لنجان با متراژ عرصه ۴۳۰ متر و اعیان ۴۵۱ متر و با هزینه ۵۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال همزمان با آغاز هفته دولت افتتاح شد.

کد خبر 682504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.