کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در مناطقی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، بعضی مناطق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود و روز شنبه این شرایط افزون بر مناطق ذکر شده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان ادامه خواهد داشت و بیشینه بارش در این روز برای استان‌های خراسان شمالی و گلستان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز یکشنبه در ارتفاعات کرمان و روز دوشنبه در بخش‌هایی از کرمان و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست و طی چهار روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در بعضی مناطق جنوب شرق، جنوب غرب و روزهای شنبه و یکشنبه در بعضی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز، در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: طی روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز شرق و شمال شرق، کاهش نسبی دما (چهار تا شش) درجه رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد و غبار محلی با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۰ است و در روز _جمعه سوم شهریورماه_ نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۰ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 682464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.