تهیه نقشه مهارت شهروندان در شهر فنلاندی

مدیران شهر تامپره نقشه هوش مصنوعی را تدارک دیده‌اند که می‌توان از طریق آن شکاف‌های مهارتی شهر را متوجه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تامپره یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده است که توانایی ترسیم داده‌ها و تبدیل آن‌ها به نمایش‌های بصری را دارد و به مقامات در تصمیم‌گیری‌های سیاستی کمک می‌کند. برخلافChatGPT، این ابزار می‌تواند داده‌ها را با گرافیک‌های مفیدی که راه توسعه فرصت‌های تحصیلی و شغلی را نشان می‌دهد، به تصویر بکشد.

این نقشه در واقع نشان می‌دهد شهر کجا به شایستگی‌ها و افراد ماهر نیاز دارد و چه نوع مشاغلی باید تبلیغ شود تا شکاف‌ها در مهارت شهروندان شناسایی شود. این ابزار می‌تواند به مقامات محلی کمک کند تا استراتژی‌های متناسب با توسعه اجتماعی و اقتصادی را طراحی و اجرا کنند.

تهیه نقشه مهارت شهروندان در شهر فنلاندی

نقشه‌برداری مهارت‌ها به عنوان بخشی از توسعه شهر هوشمند

هنگامی که سؤالی از این ابزار پرسیده می‌شود، داده‌ها را از منابع محلی جست‌وجو می‌کند و سپس یک نقشه مفهومی سلولی رنگارنگ ایجاد می‌کند که دیدن مسائل مختلف، مانند در دسترس بودن مهارت‌ها یا نیاز به توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق خاص را آسان می‌کند. این نقشه‌ها می‌توانند برای مثال در خدمات استخدامی به‌عنوان ابزاری برای یافتن مشخصات استعداد مناسب استفاده شوند.

این روزها نیاز کلی مقامات محلی این است که توسعه شهری را در راستای استراتژی‌های هوشمند دنبال کنند و این خود مستلزم تغییر جهت در بازار کار و تقاضا برای نیروی کار ماهر است. اینجاست که نقشه‌های مفهومی و هوش مصنوعی می‌توانند به دولت کمک کنند تا یک استراتژی برای آموزش و توسعه مهارت‌هایی که برای آینده تامپره مورد نیاز است، ایجاد کند.

تهیه نقشه مهارت شهروندان در شهر فنلاندی

کد خبر 682401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.