ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان + تصاویر

ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان، شامل گورستان سِد لِک، دخمه مردگان پاریس و قبرستان مومیایی‌های گواناخواتو می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوه‌های دفن مردگان در طول دوره‌های مختلف تاریخ، متفاوت بوده است. در بعضی از کشورهای دنیا، مکان‌های وحشتناکی وجود دارد که در آنها می‌توان اسکلت‌های زیادی را مشاهده کرد. اگرچه دیدن این قبرستان‌ها بسیاری از افراد را دچار ترس می‌کند، اما این مکان‌ها، بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ یک کشور محسوب می‌شوند. معروف‌ترین قبرستان‌های قدیمی دنیا، دخمه‌های باستانی رم است، اما تعداد زیادی از آنها نیز در کشورهای دیگر دنیا وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

قبرستان سِد لِک

یکی از بزرگترین جاذبه‌های دیدنی شهر پراگ در جمهوری چک، قبرستان سِد لِک است که در بخشی از قدیمی‌ترین صومعه دنیا قرار دارد. تاریخ ساخت این مکان به سال ۱۱۴۲ باز می‌گردد و بازدیدکنندگان می‌توانند در آن، استخوان‌های انسان‌ها را که به صورت آثار هنری و ارزشمند در کلیسا نگهداری شده‌اند، با چشمان خود ببینند.

ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان

دخمه مردگان پاریس

یکی از معروف‌ترین قبرستان‌های اروپا، دخمه مردگان پاریس است که در آن حدود ۶ میلیون اسکلت انسان وجود دارد. این مکان وحشتناک در یک قسمت از معادن باستانی قرار دارد که با شبکه‌های تونل زیرزمینی پاریس، تلاقی می‌کند. در این دخمه، استخوان‌های هزاران مرده نگهداری شده است و همه افراد می‌توانند از آن بازدید کنند.

ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان

قبرستان دره پادشاهان

مجموعه‌ای از مقبره‌های سنگی در قبرستانی موسوم به دره پادشاهان قرار دارد که در زمان پادشاهی مصر باستان در طول ۵۰۰ سال ساخته شده است. دره پادشاهان، جایی است که مقبره بسیاری از فراعنه باستان در آن یافت می‌شود. آخرین مقبره‌های دره پادشاهان در سال ۲۰۰۸ کشف شد. این قبرستان یکی از بهترین دخمه‌های جهان است که تمدن مصر باستان را به تصویر می‌کشد و قدمت آن به زمانی باز می‌گردد که مصریان، اهرام را ساختند.

ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان

قبرستان مومیایی‌های گواناخواتو

قبرستان مومیایی گواناخواتو، یکی از غیرمعمول‌ترین جاذبه‌های توریستی مکزیک است که در آن اجساد مومیایی شده افرادی که در سال ۱۸۳۳ در یک بیماری همه‌گیر جان باختند، نگهداری می‌شود. امروزه ۵۹ مومیایی از مجموع ۱۱۱ مومیایی در این مکان به نمایش گذاشته شده است. در این مکان، مومیایی‌هایی که از فرم و شکل اولیه خود دور نشده‌اند، در مقابل چشم افراد قرار می‌گیرد و باعث ایجاد وحشت در آنها می‌شود.

ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان

قبرستان برنو

یکی دیگر از دخمه‌های ترسناک جهان، قبرستان برنو است که در جمهوری چک قرار دارد. این مکان در قرن ۱۷ تأسیس شد و در قرن ۱۸ گسترش یافت، اما مدتی بعد به دست فراموشی سپرده شد. دخمه برنو در سال ۲۰۰۱ دوباره کشف شد. تصور می‌شود حدود ۵۰ هزار نفر در این مکان دفن شده‌اند.

ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان

قبرستان Kom Ash-Shuqqafa

شهر اسکندریه مصر میزبان قبرستان Kom Ash-Shuqqafa است و اجساد دوره باستان را در خود جای می‌دهد. در این دخمه که دارای سه سطح است، حدود ۳۰۰ جسد قرار دارد. ترکیبی از عناصر رومی، یونانی و مصری در ساخت این قبرستان، به کار رفته است.

ترسناک‌ترین قبرستان‌های جهان

کد خبر 682355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.