«حخزر»؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌ گذاری در بورس

با اخبار خوب از افزایش مقداری و مبلغی قراردادهای شرکت کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و هم چنین خرید سه فروند کشتی، انتظارات بالائی از سودسازی را ایجاد کرده است و شنیده می شود کف سود سال جاری 1200 خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت کشتیرانی دریای خزر با نماد «حخزر» در صورت‌های مالی ارائه شده در سه ماهه سال جاری توانسته با رشد درآمد عملیاتی ۱۷۲ درصدی به ۵۳۱ میلیارد تومان دست یابد و میزان رشد هزینه‌های شرکت نیز کمتر از سرعت رشد درآمد بوده و با افزایش ۸۲ درصدی هزینه‌ها شاهد رشد حاشیه سود ناخالص این شرکت بوده‌ایم، هزینه‌های عملیاتی در سه ماهه سال گذشته برابر با ۱۲۸ میلیارد و در سه ماهه بهار سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۳۵ میلیارد تومان بوده است که سود ناخالص ۲۹۶ میلیارد تومانی را رقم زده است.

هزینه‌های فروش اداری شرکت برابر با ۳۰ میلیارد تومان، سایر درآمدها ۵۲ میلیارد و سایر هزینه‌ها برابر با ۴۰ میلیارد تومان بوده است، سود عملیاتی برابر با ۲۷۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۷۱ درصدی داشته است.

شرکت کشتیرانی دریای خزر ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد غیر عملیاتی شناسایی کرده است و رشد نه هزار ۸۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است، بنابراین سود شرکت پیش از پرداخت مالیات در مجموع رشد ۵۸۰ درصدی داشته است و به ۴۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

با پرداخت ۱۲ میلیارد تومان مالیات سود باقی مانده برابر با ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و از رشد بسیار چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است، شرکت به ازای هر برگه سهم ۳۷۰ تومان در این سه ماهه سود شناسایی کرده است، قیمت سهام شرکت در محدوده پنج هزار تومان است و پی بر ای پنج واحد دارد.

قیمت سهام این شرکت از محدوده شش هزار تومان به پنج هزار تومان در این مدت اخیر کاهش یافته است، پیش بینی می‌شود در صورت تداوم وضعیت سودآوری شرکت انتظار برای رشد قیمت سهام شرکت متصور باشد.

حخزر با اخبار خوب از افزایش مقداری و مبلغی قراردادهای شرکت کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و هم چنین خرید سه فروند کشتی، انتظارات بالایی از سودسازی را ایجاد کرده است و شنیده می‌شود کف سود سال جاری ۱۲۰۰ خواهد بود.

کد خبر 682354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.