پروژه پردیس سینمایی جوان، برند شهر شیراز خواهد شد

شهردار شیراز گفت: پروژه پردیس سینمایی جوان یک برند برای شهر شیراز خواهد شد که افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، هنری و ادبی را در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسن اسدی _ امشب چهارشنبه یکم شهریور_ در بازدید از پروژه پردیس سینمایی جوان اظهار کرد: اجرای این پروژه در یک مقطع زمانی به دلیل اختلاف با پیمانکار پروژه کاملاً تعطیل بود اما با عزم جدی شهرداری فراخوان مناقصه پیمانکار جدید انجام شد و روند احداث در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پروژه پردیس سینمایی جوان یک برند برای شهر شیراز خواهد شد که افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، هنری و ادبی را در بر خواهد داشت.

شهردار کلان شهر شیراز با بیان اینکه برای این پروژه ظرفیت یک هزار نفری در مجموع سالن‌های سینمای آن در نظر گرفته شده است، افزود: سالن آمفی تئاتر این مجموعه نیز ۲۲۰ نفر ظرفیت دارد و ایجاد سایر فضاهای خدماتی و رفاهی در حال احداث است.

اسدی خاطر نشان کرد: موضوع بهره بردار این پروژه به صورت جدی در شهرداری شیراز آغاز شده است و در مهر ماه سال جاری بهره بردار آن مشخص خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری، گفت: جمع پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی با اعتباری به میزان ۲,۷۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار کلان شهر شیراز به برخی از این پروژه‌ها اشاره و تصریح کرد: افتتاح ایستگاه مترو عدالت با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار، بهره برداری از ۵۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در سطح مناطق یازده‌گانه شیراز، آغاز عملیات اجرایی خط چهار مترو از ایستگاه رازی از جمله این پروژه‌ها است.

اسدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مورد بهره برداری بازار پروتئین در خیابان کارگر در محله دروازه کازرون است که این پروژه در نوع خود در کشور بی نظیر است و به جهت ساماندهی و انتقال فروشندگان ماهی، میگو، صیفی‌جات و مرغ فروشان در این محله احداث شده است.

شهردار کلان شهر شیراز همچنین اضافه کرد: تا پایان سال جاری از سوی شهرداری پروژه‌هایی اجرا می‌شود که در نوع خود بی نظیر است و بهره برداری از سه بزرگراه در شهر شیراز تنها یکی از این پروژه‌های شاخص است.

در این بازدید همچنین رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: پردیس سینما جوان شیراز یک مجموعه فرهنگی ارزشمند است که در نتیجه زحمات شهرداری در حال احداث است.

سید ابراهیم حسینی، افزود: بهره برداری از این مجموعه در راستای مدیریت و خدمات رسانی آن، نیازمند همکاری و هم اندیشی متخصصین این حوزه است.

پردیس سینمایی جوان یک هزار و ده نفر ظرفیت دارد

در ادامه این بازدید مدیر کل عمرانی شهرداری شیراز، پروژه پردیس سینمایی جوان که در یکی از نقاط کم برخوردار شهر شیراز در حال احداث است را در جهت ارتقا کیفی فرهنگ عمومی منطقه برشمرد.

بابک همتی افزود: این پروژه در زیر بنایی به مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث است که شش سالن دارد که پنج سالن سینما و یک سالن ویژه تئاتر دارد.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت این پردیس سینمایی در مجموع یک هزار و ده نفر است و بالاترین استانداردهای صوت و تصویر در سالن‌های سینما لحاظ شده است.

مدیر کل عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: یک بوستان در کنار این پردیس سینمایی قرار دارد که در آن یک فرهنگسرا ایجاد شده است و در آن یک سالن با ظرفیت ۵۰۰ نفر ایجاد شده است.

همتی خاطر نشان کرد: پردیس سینمایی جوان در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار اجرایی ساخت آن تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

بهره برداری از پروژه با تاکید بر رویکرد فرهنگی باشد

در این بازدید همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این مجموعه یکی از پروژه‌های بسیار خوبی است که در دوره مدیریت شهری قبل کلنگ زنی و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

رضا محمدیان با اعلام اینکه این پروژه در دوره فعلی مدیریت شهری به اتمام می‌رسد، افزود: این مجموعه یک پروژه فرهنگی است که در یکی از مناطق محروم شهر شیراز در حال اجراست و احداث آن موجب محرومیت زدایی و ارتقا جایگاه منطقه خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار شیراز درخواست کرد که این پروژه همزمان با بهره برداری از آن افتتاح شود و بدین صورت نباشد که پروژه افتتاح شود اما درب آن بر روی شهروندان بسته باشد.

محمدیان خاطر نشان کرد: بهره بردار این پروژه باید کسی باشد که رویکردی اقتصادی و تجاری را در نظر نداشته باشد و تاکید آن بر رویکرد فرهنگی باشد.

در این بازدید همچنین رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: در راستای محرومیت زدایی از چهره شهر، رویکرد و نگاه‌ها باید فرهنگی، عمرانی و شهرسازی باشد.

مریم حسینی افزود: این رویکرد از گذشته در مدیریت شهری وجود داشت و با ادامه دار بودن آن مردم می‌توانند از این فضاها استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، سالن شماره یک پروژه پردیس سینمایی جوان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی با زیر بنای ۳۸۳ متر مربع و با ظرفیت ۲۴۳ صندلی، سالن شماره دو با درصد پیشرفت ۸۵ فیزیکی با زیر بنای ۱۰۷ متر مربع و با ظرفیت ۵۷ صندلی، سالن شماره سه با پیشرفت ۸۵ درصد زیر بنا ۱۰۷ متر مربع با ظرفیت ۵۷ صندلی، سالن شماره چهار با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی با زیر بنای ۳۸۳ متر مربع و با ظرفیت ۲۴۳ صندلی، سالن شماره ۵ با پیشرفت ۷۰ درصد با زیر بنای ۲۲۶ متر مربع و با ظرفیت ۱۸۱ متر مربع و سالن شماره شش آنکه سالن تئاتر است ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۵۵۹ متر مربع زیر بنا دارد و ۲۲۰ صندلی ظرفیت دارد.

سالن انتظار و لابی این مجموعه فرهنگی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی شامل فضاهای خدماتی و رفاهی با زیر بنای ۱۳۵۰ متر مربع محوطه و آمفی تئاتر رو باز با ۸۰ درصد درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در حال احداث است.

کد خبر 682307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.