مجوز ۱۰۰۰ میلیارد ریالی کمک به زیرساخت مسکن ملی دریافت شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: مجوز یک‌هزار میلیارد ریالی برای کمک به زیرساخت طرح اقدام ملی مسکن با حمایت استاندار و پیگیری راه و شهرسازی دریافت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید انعامی چهارشنبه یکم شهریور ماه در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: این مجوز از صندوق ملی مسکن گرفته شده که در سطح کشور بی‌سابقه است تا با این اعتبار اجرای طرح ملی مسکن سرعت گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی، سهمیه استان ۷۷ هزار و ۱۲۷ واحد بوده که ۱۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر ثبت نام کردند و ۹۱ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در این طرح زمین برای ۳۴ هزار و ۸۲۹ واحد، تأمین و برای ۲۷ هزار و ۸۴ واحد تعریف شده و هزار و ۱۰ واحد در مراحل پایانی و تحویل قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک در اراضی ۷۰ هکتاری اوقافی حدفاصل دانشگاه پیام نور اراک تا حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء (ع) با زیربنای یک‌میلیون و ۲۶۷ هزار مترمربع بزرگ‌ترین طرح مسکن کشور است.

همچنین استاندار مرکزی گفت: الحاق ۹۵ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های آشتیان و مأمونیه به تصویب نهایی رسید که مطالبه مردم بود و این الحاق در برخی شهرهای استان رویداد کم سابقه‌ای است.

فرزاد مخلص‌الائمه تصریح کرد: شهرداران و فرمانداران شهرهای که الحاق دارند باید با همراهی رؤسای ادارات راه و شهرسازی، کارسازی و حل و فصل مسائل اجرایی را تسریع کنند.

وی ادامه داد: در شهرهایی که به علت کمبود زمین عقب افتادگی وجود دارد بنیاد مسکن و راه و شهرسازی باید موضوع را به‌عنوان یک کار ویژه دنبال کنند همچنین در حوزه صنعتی‌سازی ساختمان شرکت‌هایی فعالیت دارند که می‌توانند با سرعت عمل و راندمان بالا کار ساخت مسکن را پیش ببرند بنابراین اداره کل راه و شهرسازی باید به صورت ویژه موضوع صنعتی سازی را دنبال کند.

مخلص الائمه ادامه داد: برای طرح بزرگ مسکن ملی اراک تصمیمات خوبی اتخاذ شده تا پیمانکاران جدید بدعهدی گذشته را جبران کنند و از طرفی دستگاه‌های متولی نیز باید نسبت به این پروژه حساسیت ویژه داشته باشند و در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن عملکرد برخی بانک‌ها در استان قابل قبول است و بانک‌هایی که مشخص نیست به چه دلیل تخصیصی نداشته‌اند باید پاسخگو باشند.

در این نشست روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان و موضوع تأمین زمین در برخی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 682270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.