مشکلات قدیمی را می‌توان با راه‌حل‌های نوین رفع کرد

شهردار اصفهان با اشاره به مطرح‌شدن موضوع استفاده از راه‌حل‌های نوین برای رفع مشکلات، گفت: حتی مشکلات قدیمی را می‌توان با راهکارهای جدید رفع کرد، همچون مشکل آب که بنای این اقدام در شهرداری اصفهان گذاشته و اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ چهارشنبه یکم شهریورماه_ در چهارمین نشست مشورتی شهراندیشان اظهار کرد: این جلسه غنی‌سازی فکری است و باید بشنویم و از نظرات شهروندان برای ارتقای برنامه راهبردی شهرداری استفاده کنیم.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع استفاده از راه‌حل‌های نوین برای رفع مشکلات، افزود: حتی مشکلات قدیمی را می‌توان با راه‌کارهای جدید رفع کرد همچون مشکل آب که بنای این اقدام در شهرداری اصفهان گذاشته شده و اقدام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های لوکال در ناژوان و سایر نقاط استفاده شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در آینده تمام آب فضای سبز شهر را با استفاده از پساب به صورت تصفیه شده استفاده کنیم که در حال حاضر نیز پیشرفت خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه نیکنامی مطرح شده است و یکی از شهراندیشان اشاره کرد که درآمد شهرداری آن را مشخص می‌کند و می‌تواند به آن آسیب بزند، اضافه کرد: سه‌شنبه همین هفته در جلسه کمیسیون تلفیق، موضوع اشتراک محوری برای جمع‌آوری پسماند مطرح شد تا هر خانه یک شماره اشتراک داشته باشد و در قبال کاهش تولید پسماند، هدایایی بدهیم تا به سمت زباله صفر حرکت کنیم و در حال حاضر نیز ۵۰۰ خانه در اصفهان زباله‌صفر هستند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اتفاقات خوبی برای مدیریت تولید و حمل پسماند رخ داده است که اطلاع‌رسانی خواهد شد، تاکید کرد: شرایطی فراهم کنیم که احساس امینت، احساس احترام و در نهایت خودشکوفایی باید ایجاد شود.

یکی از مفاهیم عدالت، توزیع عادلانه خدمات است که باید مورد توجه شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای جشنواره کودک در اصفهان نگرانی وجود ندارد، اضافه کرد: بنای کار دولت و مدیریت جدید وزارت ارشاد، بر انتقال این جشنواره از اصفهان به شهر دیگری بود که در نهایت پس از رایزنی‌های متعدد، قرار شد در نصف‌جهان برگزار شود و با توجه به اینکه اسم اصفهان را یدک می‌کشد، هرگونه نگاه متفاوت نسبت به حذف این واژه، حذف این رویداد بین‎‌المللی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در نیمه دوم مهرماه به احتمال قوی جشنواره کودک را برگزار خواهیم کرد و پذیرای حضور مهمانان خواهیم بود، اضافه کرد: یکی از مفاهیم عدالت، توزیع عادلانه خدمات است که باید مورد توجه شهرداری باشد و با در کنار یکدیگر قرار گرفتن سایر دستگاه‌ها همچون استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی، مشکل اراضی و باغات غرب اصفهان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت احزاب با نهاد استانداری است و اگر روزی به شهرداری تکلیف شود، این خدمت را به شهروندان ارائه خواهد داد، اضافه کرد: مناسب‌سازی سال‌های زیادی است که در حوزه‌های خدمات شهری و مبلمان شهری مطرح بوده و موفقیت‌هایی حاصل شده است، اما اینکه سالن برگزاری مراسم مناسب‌سازی نشده باشد و بگوییم شهر را برای توان‌خواهان آماده‌سازی کردیم، ادعای غیرقابل دفاعی است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه از مشاور توان‌خواه استفاده شود که این اقدام در حوزه شهرسازی انجام می‌شود و می‌توان در سایر حوزه‌ها نیز انجام داد؛ این کار را انجام خواهیم داد و سعی می‌کنیم روز به روز شرایط را برای زیست بهتر این قشر از جامعه فراهم کنیم.

وی با اشاره به احداث مرکز ویژه افراد توان‌خواه در شهر ادامه داد: مسئولان سازمان بهزیستی خیلی موافق تفکیک فضاهای فرهنگی و تفریحی شهر نیستند و می‌گویند باید در همین فضاهای عمومی امکان استفاده آن‌ها برای افراد توان‌خواه را فراهم کنیم.

شهردار اصفهان درباره اینکه یک شهر نسبت به اتفاقات کنش یا واکنش داشته باشد یا خیر، افزود: معتقدم یک شهر زنده باید نسبت به اتفاقات کنش و واکنش داشته باشد و تا وقتی یک غریبه وارد شهر شد، بفهمد که شخصیت، حرف و موضع شهر نسبت به این اتفاقات چیست، اما اینکه مکان آن کجا باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

استراتژی شهر اصفهان صیانت از شخصیت و هویت شهر است و این هویت آنقدر بارز است که نیاز به پژوهش ندارد.

وی اضافه کرد: احداث نقاطی همچون پردیس هنر و باغ نور برای برگزاری رویدادهای شهری انجام شده است و در دوره ششم نیز مواردی وجود دارد که در فاز طراحی است و اگر آن‌ها عملیاتی شود، بر این فضاها افزوده خواهد شد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: موضوعی که در دوره فعالیتم به‌عنوان معاون فرهنگی شهردار پیگیر بودم، احداث محلی در هر محله و منطقه برای برگزاری رویدادهای شهری است و اینگونه نباشد که تمام رویدادها در چهارباغ تجمیع شود، زیرا این گذر فرهنگی شخصیت خود را دارد و نباید از خارج چیزی به آن تحمیل شود و شهروندان دوست دارند این گذر محل قدم زدن در یک محیط آرام باشد که به علت خلأ این زیرساخت در شهر است و در صورت توسعه این مکان‌ها، برگزاری چنین رویدادهایی در چهارباغ کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه استراتژی شهر اصفهان صیانت از شخصیت و هویت شهر است و این هویت آنقدر بارز است که نیاز به پژوهش ندارد، هر چند که پژوهش‌هایی در تبیین هویت شهر انجام شده است، اضافه کرد: اصفهان یک شهر فرهنگی، تاریخی، علمی و هنری است.

شهردار اصفهان افزود: هر اتفاقی باید همخوان با شخصیت شهر اصفهان باشد نه اینکه کپی از معماری قبل باشد، اما در مجموع شهر باید یک رمان به هم پیوسته باشد، هر چند که در هر فصل می‌تواند تازگی و نوآوری را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی درباره جمعیت در شهرها خیلی مطرح نیست، ادامه داد: بعضی‌ها نگران خالی شدن کلان‌شهرهایی همچون اصفهان از سکنه به دلیل بعضی پدیده‌های زیست‌محیطی هستند و باید بدانیم که نسبت به افق طرح تفصیلی نرسیدیم.

قاسم‌زاده تاکید کرد: دومین طرح جامع شهر اصفهان در حال تدوین است و اشاره می‌کند که آینده اصفهان چگونه باشد و تراکم و سرانه جمعیت را نیر مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکل بخش عمده موتورسیکلت‌ها در میدان امام (ره) فرهنگ‌سازی است و بخش زیادی از آن مربوط به کسبه است، بنابراین باید کمک کرده و
نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشیم.

پیش‌بینی شده است تا پایان سال ۱۴۱۰ تمام برق مصرفی شهرداری به‌صورت تجدیدپذیر باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال تشکیل هیئت امنا برای بازار هستیم تا به‌جای دیکته کردن موضوعات به کسبه، این هیئت امنا بگوید چه کمکی به بازار داشته باشیم اضافه کرد: البته حضور مطالبه‌گران مؤثر است و امیدواریم در کنار مسئولان باشند تا اتفاقات بهتر رقم بخورد و در یک شهر فرهنگی تاریخی همچون اصفهان، باید نگاه جامعی به جامعه داشته باشد و حقوق تمام افراد و سنین مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده است تا پایان سال ۱۴۱۰ تمام برق مصرفی شهرداری به‌صورت تجدیدپذیر باشد و طبق زمان‌بندی انجام شده پیشرفت خوبی داشتیم؛ همچنین پیش‌بینی شده است که دو هزار منزل مسکونی در شهر اصفهان برق خورشیدی تأمین کنند و تسهیلاتی برای دریافت از بانک‌ها در نظر گرفته شده است تا پس از رسیدن به درآمد تولید برق، اقساط پرداخت و پس از آن درآمددزایی کنند که شهرداری نیز پیگیر آن است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اصلاح الگوی تولید و مصرف در دستور کار شهرداری اصفهان است، تاکید کرد: حوزه ارتباطات و امور بین‌الملل فضایی را ایجاد خواهد کرد تا تمام فعالان حوزه گردشگری، از ظرفیت خواهرخوانده‌ها یا داده‌های شهرداری استفاده کنند، زیرا موج خوبی از جوانانی که دغدغه گردشگری دارند، راه افتاده است و امیدواریم روز به روز گردشگران افزایش یابد.

وی ادامه داد: پس از باز شدن راه گردشگری ایران و چین، وزیر مختار سفارت چین اعلام کرد به محض اعلام شهرهای اصفهان، تهران و شیراز به‌عنوان مقاصد برای اعزام گردشگر، ظرفیت، ۱۰ روزه پر شد و درخواست کرد که زیرساخت‌های گردشگری افزایش پیدا کند.

کد خبر 682265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.