تلاش می‌کنیم خط ۲ متروی اصفهان را ۵ ساله تکمیل کنیم

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم خط دو متروی این کلان‌شهر را پنج‌ساله تکمیل کنیم و اگر مشکلات قرارداد با پیمانکار تجهیزات این خط رفع شود، قول می‌دهیم تا سال آینده بخشی از آن را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط دو متروی اصفهان به ایستگاه طوقچی اظهار کرد: اصفهان در تمام مقاطع انقلاب تأثیرگذار بوده است و از ۲۳۰ هزار شهید، حدود ۲۳ هزار شهید و از مجموع ۴۳ هزار جانباز، ۴۳۰ هزار جانباز دفاع مقدس مربوط به استان اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد شهدا و جانبازان انقلاب از اصفهان هستند، در حالی که این استان حدود شش درصد جمعیت کشور را دارد، افزود: دولت‌مردان حق مردم اصفهان را ادا نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به پروژه خط دو مترو افتخار می‌کنم، خاطرنشان کرد: اجرای اینگونه پروژه‌ها ابتدای انقلاب اسلامی قابل اجرا توسط نیروهای بومی کشور نبود و پیمانکاران و مشاوران خارجی باید برای اجرای آن دعوت می‌شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت استان برای مباحث فنی بسیار بالا است و ارزش داشت که حداقل شبکه استانی اصفهان مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط دو متروی اصفهان به ایستگاه طوقچی را به‌صورت زنده پخش کند و شهروندان این صحنه را ببینند، اضافه کرد: احداث خط یک حدود ۱۷ سال طول کشید، اما همان زمان ۹۲ خیابان در طرح جامع را آزادسازی کردیم و به‌موازات آن، خط یک را نیز تکمیل کردیم.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه تلاش می‌کنیم خط دو متروی این کلانشهر را پنج ساله تکمیل کنیم و اگر مشکلات قرارداد با پیمانکار تجهیزات این خط رفع شود، قول می‌دهیم تا سال آینده بخشی از آن را به بهره‌برداری برسانیم، افزود: برای احداث خط یک درگیر احداث رینگ سوم و خیابان‌های طرح جامع بودیم و لازم بود که دستگاه‌ها پای کار بیایند و البته همراه بودند.

وی با بیان اینکه برای احداث خط دو نیز درگیر احداث رینگ چهارم هستیم که در راستای تجهیز این خط، قراردادی به مبلغ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان منعقد شد و شهرداری نیز باید ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه کند، ادامه داد: خرسندیم که احداث خط سه نیز مد نظر سازمان قطار شهری است و پس از تکمیل حفاری خط دو تا ایستگاه ابن‌سینا، دستگاه حفار مکانیزه می‌تواند به آن ایستگاه منتقل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دنیا مترو را دولت‌ها می‌سازند، در حالی که حتی یارانه حمل‌ونقل برای آن را در اصفهان، شهرداری می‌پردازد، اضافه کرد: توسعه منطقه زینبیه به‌عنوان یکی از نقاط محروم اصفهان با تکمیل خط دو مترو اتفاق خواهد افتاد و از تمام دست‌اندرکاران این پروژه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 682207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.