اولویت مدیریت شهری اصفهان تکمیل مترو است / به‌دنبال چشم‌وهم‌چشمی نیستیم!

شهردار اصفهان با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری این کلان‌شهر تکمیل پروژه خط دوم مترو است، گفت: می‌توانسیتم از قاعده عوامانه «چشم‌وهم‌چشمی» استفاده کنیم و بگوییم به‌رغم اینکه اولویت مترو است، باید کاری کنیم که مردم ببینید و جلوی دید آن‌ها باشد، اما برای تکمیل این پروژه تصمیم خردمندانه گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط دو متروی اصفهان به ایستگاه طوقچی اظهار کرد: در رابطه با شبهه‌ای که به‌تازگی بعضی رسانه‌ها در فضای مجازی دنبال می‌کنند، پاسخ کوتاهی می‌دهم؛ آن‌ها ادعا دارند که در دوره ششم شهرداری کار عمرانی انجام نمی‌شود، در حالی که از بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی امسال، ۷۰ درصد عمرانی و حدود ۳۰ درصد، جاری است.

وی افزود: معتقدم حفظ این قاعده در بودجه، کار هنرمندانه‌ای است که کمتر کلان‌شهری توانسته است به آن پایبند باشند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد بودجه عمرانی شهر در سال جاری در حوزه حمل‌ونقل پیش‌بینی شده و در مجموع ۱۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ تعریف شده که ۱۱۰ پروژه شاخص شهری است و طبق آمار ۵۰ درصد آن فعال شده است، یعنی به مرحله اجرا رسیده یا در مرحله مناقصه قرار گرفته است و سایر پروژه‌ها تا چهار ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه شاید نگاه کسانی که انتقاد می‌کنند به سطح شهر است که چرا عملیات عمرانی نمی‌بینیم، ادامه داد: در زنجیره مدیریت شهری در دوره‌های قبل، بیش از ۹۰ درصد معابر طرح تفصیلی را اجرا کرده‌اند، بنابراین از این لحاظ پیشتاز هستیم.

قاسم‌زاده اضافه کرد: می‌توانسیتم از قاعده عوامانه «چشم‌وهم‌چشمی» استفاده کنیم و بگوییم به‌رغم اینکه اولویت مترو است، باید کاری کنیم که مردم ببینید و جلوی دید آن‌ها باشد، اما تصمیم خردمندانه گرفتیم و با توجه به اینکه تمام شهروندان یکی از مشکلات شهری اصفهان را مشکلات زیست‌محیطی می‌دانند، رفع آن را با احداث مترو در دستور کار قرار دادیم، حتی سال ۱۴۰۱، حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای مترو و رینگ چهارم پیش‌بینی کردیم.

کد خبر 682162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    برقی کردن موتورسیکلت ها را هم جزء الویت ها قرار دهید صدای آنها اعصاب همه را خرد کرده است و اجازه ندهید وارد پارک ها شوند چون مردم چند لحظه از سر و صدا و خستگی به پارک پناه آورده اند ولی در آنجا هم موتور سیکلت ها دست بردار نیستند.
  • PL ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    1 0
    متروی اصفهان به شاهین شهر کی افتتاح میشه؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    متروی مجلسی به اصفهان کی راه اندازی میشه؟؟