بازار گل‌و گیاه ارغوان از پروژه‌های محرک توسعه شهر اصفهان است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازار گل‌و گیاه ارغوان از پروژه‌های محرک توسعه این کلانشهر است، گفت: این پروژه چند فاز دارد و علاوه بر کاهش ترافیک در محدوده بازار گل و گیاه همدانیان، شهروندان برای گردش نیز می‌توانند از این محل استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در بازدید رؤسای کمیسیون‌های عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از پروژه بازار بزرگ گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد، پروژه بازار گل و گیاه ارغوان واقع در ابتدای بلوار رضوان است که هدف از احداث آن، کمک به کاهش ترافیک در محدوده بازار گل و گیاه همدانیان است.

وی افزود: پروژه بازار گل و گیاه ارغوان شامل چند فاز است که فاز نخست آن مختص گل و گیاه و فاز دوم پرندگان و ماهیان زینتی است.

بازار گل‌و گیاه ارغوان از پروژه‌های محرک توسعه است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در حوزه گل و گیاه یک سالن سرشاخه، یک سالن نهاده‌ها و وسایل جنبی کشاورزی و یک سالن گل و گیاه آپارتمانی و باغ و باغچه در بازار ارغوان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال اجرای فونداسیون سالن باغ و باغچه و گل‌های آپارتمانی بازار گل و گیاه ارغوان هستیم، گفت: سالن گل‌های سرشاخه و نهاده‌های کشاورزی در حال اجرای تأسیسات است و پس از تکمیل نیازهای برق و گاز، این بخش قابل بهره‌برداری است.

ماه‌آورپور خاطرنشان کرد: سالن پرندگان زینتی نیز به شکل برج کبوتر در هفت طبقه طراحی شده است و تا اواسط شهریورماه امسال بتن‌ریزی سقف اول آن انجام می‌شود و در نظر داریم تا پایان سال جاری عملیات احداث اسکلت آن انجام شود.

بازار گل‌و گیاه ارغوان از پروژه‌های محرک توسعه است

وی اظهار کرد: موضوع معابر و محوطه‌های استراحت و تأسیسات زیربنایی است که زیرسازی و آسفالت معابر انجام شده است و با توجه به گردشگر پذیری، احداث محله‌های گلشن و طبیعت در آن در حال انجام است و تا یکی دو ماه آینده تکمیل می‌شود و از جنبه‌های گردشگری و استراحت نیز استفاده کنند که با احداث دریاچه به نسبت کوچکی، فضاسازی نوری و احداث آبنما محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای احداث فاز پرندگان زینتی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: با توجه به اینکه بازار گل و گیاه ارغوان در شرق شهر اصفهان احداث شده است و مکان‌هایی همچون شهر رویاها، نمایشگاه بین‌المللی و کوه نخودی در این محدوده قرار دارد، این محدوده شهر می‌تواند قطب جدید گردشگری اصفهان معرفی شود.

بازار گل‌و گیاه ارغوان از پروژه‌های محرک توسعه است

وی تاکید کرد: پروژه بازار گل و گیاه ارغوان از پروژه‌های محرک توسعه شهر اصفهان است، زیرا این پروژه را فقط اقتصادی ندیدیم و شهروندان برای گردش نیز می‌توانند اینجا بیایند.

ماه‌آورپور با بیان اینکه برای احداث گلخانه بازار گل و گیاه ارغوان شش هزار متر مکعب خاک‌برداری، پنج هزار تن بتن‌ریزی، ۱۲۵ تن آرماتوربندی انجام شده است، گفت: ۷۲۵۰ متر مربع مساحت طبقه همکف و هزار متر مربع مساحت طبقه اول این گلخانه است.

کد خبر 682105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.