محافظت از درختان بلوط آسیب‌دیده در شهرستان لردگان ضروری است

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: همکاری با منابع طبیعی در راستای سم‌زدایی و محافظت از درختان بلوط آسیب‌دیده در شهرستان لردگان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پور آقایی امروز_ چهارشنبه یکم شهریورماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آبخیزداری با هدف توزیع پایدار منابع حوضه آبخیز، بر پوشش گیاهی و جانوری تأثیر دارد، اظهار کرد: در محیط‌های شهری جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل جریان آب‌های سطحی باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز می‌تواند در مواجهه با چالش‌ها کمک کند.

وی افزود: در برخی واحدهای صنعتی شهرستان لردگان نظیر کارخانه گچ سردشت و پتروشیمی لردگان لازم است کنترل آلاینده‌های زیست محیطی صورت پذیرد تا ملزم به رعایت ضوابط و استانداردهای موجود شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماده هشت قانون مدیریت پسماند، افزود: مدیر اجرایی پسماند در روستاها، دهیاری، در شهرها، شهرداری و خارج از شهر و روستا به عهده بخشداری‌ها است در حالی که بخشداری‌های شهرستان لردگان فاقد اعتبارات و ماشین‌آلات لازم هستند.

وی گفت: نشر فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین افراد جامعه برای حفظ محیط زیست در استان و به مخصوص شهرستان لردگان از ضروریات است.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات لازم در خصوص گرد و غبار به شهرستان لردگان با توجه به همجواری با استان خوزستان باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در بخش‌های شهرستان لردگان حفاظت از جنگل‌های بلوط و محیط زیست شهرستان را با چالش مواجه کرده است.

وی با اشاره به وجود سایت جنگلی و کوهستانی در شهرستان لردگان، اضافه کرد: مدیریت محل دفن پسماندها، پساب فاضلاب شهر لردگان و فاضلاب سایر مناطق شهری و روستایی از آلودگی‌های زیست محیطی و به خطر افتادن سلامتی مردم جلوگیری می‌کند.

حسین‌پور آقایی نظارت و همکاری با منابع طبیعی در راستای سم‌زدایی و محافظت از درختان بلوط آسیب‌دیده در شهرستان لردگان را ضروری دانست و گفت: بسیاری از درختان بلوط شهرستان لردگان رو به نابودی هستند و هر ساله خشک می‌شوند که مدیریت این موضوع توجه مسئولان را می‌طلبد.

محمدیعقوب باقری نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری جهت کاهش عوارض خشکسالی، کاهش فرسایش خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و تقویت آبخوان‌ها از ضروریات است.

کد خبر 682099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.