اصفهان الگوی کشوری رفع مشکلات ایثارگران باشد

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اصفهان ظرفیت بالقوه‌ای در حوزه ایثارگران دارد و می‌تواند در موضوع رفع مشکلات ایثارگران برای کشور الگو باشد؛ در این مسیر امکان ساخت چند سریال برای شهدای اصفهانی که بعد ملی دارند، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم صبح امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه در خصوص شهادت که از مفاهیم پررمز و راز دین اسلام است صحبتی نمی‌کنیم چون امری بدیهی است، اظهار کرد: در مقطع کنونی شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه اجتماعی هستند و در ادامه دادن راه و استقبال از فرهنگ ایثار و مقاومت نقش مؤثری دارند. اگر بنا باشد این مسیر را ادامه دهیم، باید از این سرمایه بزرگ صیانت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگران ظرفیت بزرگی هستند که وظیفه داریم از این ظرفیت صیانت و در ادامه از آن‌ها برای استقرار و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: باید بدانیم دشمن بر این موضوع متمرکز شده است تا از ظرفیت در اختیار ما سود ببرد که اگر از این طریق ورود پیدا کند، خطرناک است و آثار ناشایست خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در این مسیر باید بخش عظیمی از کارهای فرهنگی که در دستور کار است را انجام داد و از افراد مؤثر در این حوزه استفاده کرد تا در کنار آن‌ها فعالیت‌های خود را پیش ببریم.

وی تاکید کرد: بسیاری از قوانینی که برای ایثارگران وضع شده، اجرایی نشده است یا در حد محدود اجرا شده است که اگر این قوانین اجرا شود، به‌سرعت می‌توانیم پاسخگوی نیازها و مشکلات ایثارگران باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم با اشاره به خصوصیات شهر اصفهان گفت: اصفهان با وجود بعضی مشکلات، ظرفیت بالقوه‌ای دارد و در این راستا می‌تواند در موضوع رفع مشکلات ایثارگران برای کشور الگو باشد؛ در این مسیر امکان ساخت چند سریال برای شهدای اصفهانی که بعد ملی دارند، وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم برای چنین موضوعاتی منتظر باشیم تا تصمیم ملی گرفته شود، هدف ما به‌زودی محقق نمی‌شود، در این راستا اگر بتوانیم در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان چند تصمیم بگیریم و از ظرفیت‌ها استفاده و پروژه تعریف کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید رصدی بر ضروریات داشته باشیم تا متوجه شویم بر چه نکاتی باید متمرکز شویم که دشمن نیز بر آن تمرکز پیدا کرده است و در ادامه بتوانیم همان‌جا به اقدامات دشمن پاتک بزنیم تا خروجی داشته باشد؛ تنها یکی از نمونه‌های این امر موضوع حجاب است و در این راستا باید در دیگر بخش‌ها نیز تمرکز کنیم تا موضوعات به پروژه عملیاتی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های خود را باید عملیاتی، قرارگاهی و فرماندهی کنیم و در این مسیر تصمیمات موردی و ویژه را اتخاذ کنیم، زیرا در شرایطی نیستیم که تنها به توصیف و مصوبه بپردازیم.

کد خبر 682096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.