برگزاری کارگاه‌های آموزشی «پلنگ» در شهرستان دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه‌های آموزشی و تخصصی تعارض جوامع محلی و حیات وحش با موضوع پلنگ، در آستانه هفته دولت در روستاهای حاشیه دنا برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد صبح امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ از آغاز برگزاری کارگاه‌های آموزشی جوامع محلی با موضوع «پلنگ» در روستاها و جوامع محلی حاشیه مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا خبر داد.

وی افزود: در این کارگاه‌های آموزشی موضوعات و چالش‌های محیط زیست به صورت تخصصی و با توجه به درجه اهمیت توسط اساتید و متخصصان محیط زیست به جوامع محلی آموزش داده می‌شود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۰ روستا و دو شهر استان (سی‌سخت و پاتاوه) چسبیده است یا نزدیک به زیستگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده استان قرار دارند و تعارض جوامع محلی با حیات وحش امری اجتناب‌ناپذیر است.

جاودان‌خرد تاکید کرد: نزدیکی زیستگاه حیات‌وحش با جوامع محلی باعث شده است شاهد آسیب دیدن گونه‌های جانوری باشیم که برای تأمین منابع غذایی خود، به مزارع کشاورزی یا دام‌های روستاییان آسیب می‌رسانند.

وی اضافه کرد: در این کارگاه‌های آموزشی که در آستانه آغاز هفته دولت در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت‌شده، آغاز شده است و ادامه‌دار خواهد بود، اساتید محیط‌زیست موضوعات را به صورت تخصصی آموزش می‌دهند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کارگاه‌ها ادامه خواهد داشت و امیدواریم روزی برسد که شاهد تعارضی میان حیات وحش و انسان نباشیم.

کد خبر 682085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.