تکریم جامعه ایثارگری به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح سپاس که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: تکریم جامعه ایثاگری با توجه به هجمه‌های دشمن که می‌خواهد بین نسل گذشته و امروز فاصله بیندازد، باید به‌طور ویژه در تمام سطوح جامعه و نظام اداری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود احمدی‌نیا صبح امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت جامعه ایثارگری در استان اصفهان نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر است که این آمار از جمعیت برخی از استان کشور بالاتر بوده و در حالی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان بالغ بر ۷۴ هزار پرونده ایثارگری وجود دارد که برخی از ایثارگران هم برای تشکیل پرونده اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار نشان از وفاداری مردم اصفهان به نظام جمهوری اسلامی است که در تمام عرصه‌ها چه قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن و در دفاع مقدس همیشه حضور پررنگی داشته‌اند، افزود: آنان همچون گذشته پای نظام ایستاده‌اند و در همه عرصه‌ها بالاترین میزان خدمت را دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: بالاترین میزان پرداخت مالیات و بیشترین تعداد خیرین به مردم اصفهان تعلق دارد، ما در این استان ۳۰۰ پدر شهید داریم که در امر ساخت مسجد و مدرسه‌سازی وارد شده‌اند.

احمدی‌نیا در ادامه با بیان اینکه ایثارگران اصفهانی و در اصل کل جمعیت ایثارگران هیچ‌گاه مطالبه‌گر نبوده و نیستند، گفت: توجه به این نکته ضروری است که سیاست‌های کلان کشور جز با نگاه ایثار و شهادت و روحیه ایثارگری استمرار پیدا نمی‌کند و از این‌رو با تکریم جامعه ایثارگری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح سپاس که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: این موضوع با توجه به هجمه‌های دشمن که می‌خواهد بین نسل گذشته و امروز فاصله بیندازد، باید به‌طور ویژه در تمام سطوح جامعه و نظام اداری در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای مقابله با تهدیدهای دشمن که تمام‌قد در مقابل ما ایستاده است، نیاز داریم که آموزش‌وپرورش احیا شود تا روحیه فرزندانمان روحیه ایثار و شهادت بار بیاید و به این موضوع در حوزه‌های علمیه نیز باید توجه شود.

احمدی‌نیا با بیان اینکه باید از ظرفیت خوب جامعه ایثارگری برای انتصابات و گزینش‌ها استفاده شود، گفت: فرزندان ایثارگران عزیز استان نیز با بصیرت و معرفت به جهاد ادامه داده‌اند و جهاد تبیینی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده، در استان اصفهان تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در سال آینده اظهار کرد: تمام مقدمات لازم برای این کنگره انجام شده و کارگروه‌های ویژه آن تشکیل شده است و در تلاش هستیم این کنگره به صورت هدفمند و همان‌طور که رهبر انقلاب در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انتظار دارند، برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کنگره شهدای غریب در سال آینده نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: اصفهان این ظرفیت دارد که این کنگره را در این دیار برگزار کند.

کد خبر 682043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.