سپاهان - استقلال / دوئل ۶ امتیازی​‌ها در نقش‌جهان

حساس‌​ترین دیدار هفته سوم لیگ برتر فوتبال امشب در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می​‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ از ساعت ۲۰ تیم‌های سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال

زمان: چهارشنبه، یکم شهریورماه، ساعت ۲۰

ورزشگاه: نقش‌جهان

داور: کوپال ناظمی

آخرین رویارویی: سپاهان دو - استقلال یک

پخش زنده: شبکه سه

سپاهانِ آماده، در جست‌وجوی سومین ۳ امتیاز

شروع خوب شاگردان خوزه مورایس باعث شده است خیلی‌ها سپاهان را در کنار پرسپولیس دو بخت اصلی قهرمانی این فصل بنامند. سپاهان هرچند مثل استقلال و پرسپولیس دو بازی اول خود را برده است اما وجه تمایز شاگردان مورایس، بازی روان و هجومی بوده است، نکته‌ای که هواداران این تیم را حسابی امیدوار کرده است تا شاید طلسم ۹ ساله قهرمان نشدن این تیم شکسته شود.

سپاهان که در فصل نقل و انتقالات چند مهره کارگشا مثل رضا اسدی و رضا شکاری را جذب کرد، سعی در ترمیم نقاط ضعف فصل قبل خود داشت که به نظر می‌رسد در این امر موفق بوده است، البته آنچه شاید بزرگترین مانع موفقیت سپاهان باشد، خوابیدن در باد بردهای متوالی باشد، اتفاقی که فصل گذشته نیز گریبان تیم مورایس را گرفت و مانع جام گرفتن این تیم شد.

هواداران سپاهان با توجه به فرم خوب تیم‌شان در دو دیدار گذشته امید زیادی دارند تا برابر استقلال به سومین برد متوالی هم برسند، استقلالی که در فصل نقل و انتقالات اصلاً خوب ظاهر نشد و با از دست دادن چند ستاره در عمل نسبت به فصل گذشته تضعیف شد.

نکونام به دنبال تکرار خاطره تلخ برای مورایس

جواد نکونام از جدال با خوزه مورایس در هفته‌های آغازین لیگ خاطرات خوشی دارد. هفته چهارم فصل گذشته لیگ برتر نکونام با فولاد به اصفهان آمد و در حالی که بازی سراسر دفاعی را برابر سپاهانِ خوزه مورایس به نمایش گذاشته بود با گل دقیقه پایانی پاتوسی که به لطف اشتباه عجیب یاسین سلمانی به ثمر رسید، سپاهان را در فولادشهر شکست داد تا اولین باخت مورایس در سپاهان رقم خورده باشد.

نکونام حالا در موقعیتی مشابه، این بار با استقلال پا به اصفهان گذاشته است و امیدوار است تا اتفاق سال قبل را تکرار کند و اولین شکست فصل سپاهان را رقم بزند، اتفاقی که هرچند بعید به نظر می‌رسد اما نشدنی نیست. استقلالِ نکونام احتمالاً اولین تیم دفاعی خواهد بود که در این فصل برابر سپاهان قرار می‌گیرد، تا پیش از این هم تراکتور و هم ذوب آهن تیم‌هایی نبودند که با فوتبالی دفاعی و بسته قصد گرفتن حداقل امتیاز را داشته باشند اما تیم نکونام احتمالاً این تاکتیک را خواهد داشت و البته در ضد حملات یا روی اشتباهات حریف برنامه دارد تا به گل سه امتیازی برسد؛ باید دید سپاهانِ این فصل که به نظر حسابی روی فرم است برابر چنین تیمی چه نمایشی خواهد داشت.

گل شماره ۱۰۰ سپاهان و شماره ۱۰۰۰ استقلال!

دیدار فردا پتانسیل دو اتفاق جالب را دارد. سپاهان تا پیش از این در رویارویی‌هایش با استقلال ۹۹ گل به ثمر رسانده است و اولین گلی که فردا به ثمر برساند، حکم گل شماره ۱۰۰ این تیم به استقلال در تاریخ رویارویی‌های دو تیم را خواهد داشت. در سوی دیگر اما استقلال هم در آستانه هزارمین گل خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر است. این تیم که تا پیش از این ۹۹۹ گل در تاریخ لیگ برتر زده است اولین تیمی خواهد بود که در لیگ برتر هزار گله می‌شود.

ترکیب احتمالی

با پایان محرومیت نیلسون جونیور، احتمالاً او در کنار محمد دانشگر، زوج دفاعی سپاهان خواهند بود تا تنها تغییر نسبت به هفته قبل در پست دفاع مرکزی سپاهان رقم بخورد. همچنین به نظر می‌رسد پیام نیازمند با وجود شوک روحی که دچارش شده است توسط مورایس در ترکیب ثابت تیمش قرار بگیرد. در استقلال نیز به نظر می‌رسد مهرداد محمدی به ترکیب اصلی این تیم برسد و برابر تیم سابق خود از ابتدا به میدان برود، تغییری که احتمالاً برای استفاده از فضای پشت مدافعان کناری سپاهان در زمان حملات خواهد بود.

ترکیب احتمالی سپاهان: پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، محمدجواد حسین‌نژاد، محمد قربانی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو

ترکیب احتمالی استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، مهرداد محمدی و ارسلان مطهری.

کد خبر 682036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.