ریزش بورس در پی واگذاری بلوک خودرو به خبهمن

در حالی که پیش‌بینی می‌شد با واگذاری بلوک خودرو به خبهمن امروز این نماد حداقل در گروه خودرویی مثبت باشد این اتفاق هم نیفتاد و بازگشایی منفی داشت و بازار نیز به دامنه منفی بیشتری کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از رفتارها اشتباهی که در بازار سرمایه شکل گرفت بر اساس نظر کارشناسان بهم پیوستگی گروه‌های مختلف بازار به یکدیگر بود، به نحوی که رفتار شرکت‌ها و گروه‌ها در بازار به یکدیگر وابسته است.

در سال‌های پیش از ۹۹ رفتار بازار کمی متفاوت بود، به طور مثال یک هفته گروه فلزات اساسی رشد داشت، بعد حرکت پول به سمت گروه خودرویی پالایشی پتروشیمی حرکت می‌کرد و بازار در گردش بود، در آن زمان کسب درآمد از این بازار نیز ساده‌تر بود، پس از ریزش سال ۹۹ بهم پیوستگی نمادها اتفاق افتاد و در هفته‌های اخیر نیز دنبال روی بازار از گروه خودرویی اتفاق افتاد.

با مثبت شدن گروه خودرویی روز گذشته بازار مثبت بود و با منفی شدن گروه خودرو در بازار امروز نیز بازار به اصلاح رفت و روند منفی در پیش گرفت، در حالی که پیش بینی می‌شد با واگذاری بلوک خودرو به خبهمن امروز این نماد حداقل در گروه خودرویی مثبت باشد این اتفاق هم نیفتاد و بازگشایی منفی داشت و بازار نیز به دامنه منفی بیشتری کشیده شد.

فولاد نیز در محدوده حمایتی ۵۰۰ تومان قرار دارد و در صورتی که این سطح از دست برود شاید این نماد هم منجر به فشار فروش بیشتری بر کلیت بازار شود.

در حال حاضر هیچ سیاستی در خصوص حمایت از بازار سرمایه اتخاذ نشده است و بازدهی بازار بورس به صورت هفتگی و ماهانه منفی است.

بورس امروز با ریزش ۱۸ هزار واحدی همراه بود، اگر نماد فارس منفی بیشتری را تحمل می‌کرد شاید بازار بیش از ۲۵ هزار واحد ریزش می‌کرد، شاخص کل به کانال یک میلیون ۹۳۸ هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن با افت ۱۰ هزار واحدی به سطح ۶۶۳ هزار واحدی رسید و ارزش معاملات نیز در سطح سه هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز پنج میلیارد برگه سهم بود.

نمادهای فولاد، خودرو، فارس، شستا، فملی، حکشتی و وبملت بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در بازار فرابورس نیز با افت ۲۵۹ واحد به سطح ۲۴ هزار ۷۹۳ واحدی رسیدیم و ارزش معاملات برابر با چهار هزار میلیارد تومان بود.

نمادها خاور، اریا، بپاس، غصینو، هرمز بیشترین تأثیر منفی و صبا و فجان تأثیر مثبت بر شاخص داشتند.

نمای بازار

شاخص کل (%۱-)

شاخص هم وزن: (%۱-)

۶۷ نماد مثبت ۵۴۳ نماد منفی

۲۷ نماد صف خرید ارزش ۰.۰۸ همت

۸۶ نماد صف فروش ارزش ۰.۴۳ همت

حجم

ارزش معاملات: ۳.۵ همت

قدرت خرید: ۰.۸

انتقال حقیقی به حقوقی: ۰.۷۴ همت

نسبت‌ها

ارزش بازار بورس: ۶۸۳۸ همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۷.۹

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۱.۹

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۳

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۱.۹

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۰۵۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۴ دلار

مس: ۸۳۷۰ دلار

انس طلا: ۱۸۹۸ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۲۹ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۷.۹ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۶۰۷۶ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۵۳ درصد

نقشه بازار

ریزش بورس در پی واگذاری بلوک خودرو به خبهمن

کد خبر 682010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.