امکان خودکفایی در کشور با افزایش تولید ۱۱۵ هزار تن لاستیک در کرمان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در افق سال ۱۴۰۵، با افزایش ۱۱۵ هزار تن لاستیک، به خودکفایی در کشور می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدصولت مرتضوی امروز _سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کرمان، در جمع خبرنگاران با تقدیر از اقدامات این گروه صنعتی، اظهار کرد: حدود ۲۵۰ میلیون تن لاستیک در کشور تولید می‌شود که سهم گروه صنعتی بارز معادل ۴۸ درصد کل تولید کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۰ هزار تن واردات لاستیک داریم، افزود: گروه صنعتی لاستیک بارز در چهار ماهه اول امسال به رشد ۱۲.۵ درصد رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های متنوعی برای توسعه خطوط تولید صورت گرفته است، از تولید ۱۳۰ هزار تن لاستیک و ۱۱۵ هزار تن طرح توسعه‌ای خبر داد و ادامه داد: با تولید ۱۱۵ هزار تن توسط گروه صنعتی لاستیک بارز در افق سال ۱۴۰۵ به خودکفایی در کشور می‌رسیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با احتساب بخش خصوصی و طرح‌های توسعه‌ای سایر شرکت‌ها، به ظرفیت صادرات مناسب هم برسیم و اگر این روند توسط گروه صنعتی بارز ادامه یابد، تا انتهای سال آینده به رشد ۳۵ درصد خواهند رسید.

به گزارش ایمنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شب گذشته وارد استان کرمان شده و ضمن شرکت در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، از کارخانه ذغال‌شویی زرند و معدن ذغال هشونی کوهبنان بازدید کرده است.

کد خبر 681995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.