دفتر نخست‌وزیر اسپانیا خواستار استعفای رئیس فدارسیون فوتبال شد

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال این کشور را به دلیل انجام یک حرکت غیر اخلاقی، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس فدراسیون اسپانیا در مراسم اهدای جام فینال جام جهانی ۲۰۲۳ که شاگردان خورخه ویلدا در سیدنی یک بر صفر انگلیس را شکست دادند، حرکت غیر اخلاقی عجیبی در قبال جنیفر هرموسو بازیکن تیم بانوان اسپانیا انجام داد.

پس از این حادثه، این مقام مسئول از هر طرف با انتقادهای تند مواجه شد که او را مجبور به عذرخواهی کرد، علی‌رغم اینکه در واکنش اولیه خود اظهار ندامت نکرده بود.

موقعیت روبیالس به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال اسپانیا تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته، زیرا نخست‌وزیر کشور (سانچز) نیز او را به خاطر اقداماتش مورد انتقاد قرار داده و اصرار دارد که با توجه به بزرگی ابعاد منفی حادثه، فقط عذرخواهی کافی نیست.

او گفت: آنچه دیدیم یک ژست غیرقابل قبول بود، عذرخواهی روبیالس کافی نیست، او باید اقدامات مؤثر تری برای آرام کردن افکار عمومی انجام دهد.

به جز نخست وزیر، یولاندا دیاز، معاون دوم نخست وزیر اسپانیا نیز از روبیالس انتقاد کرده و خواستار استعفای او شده است زیرا حرکت او آزاردهنده بوده است.

هرموسو ستاره تیم اسپانیا، مدعی شد که از حرکت روبیالس متعجب شده، اما بعداً در دفاع از او صحبت کرد و مدعی شد که این اقدامات یک ژست کاملاً خودجوش متقابل به دلیل شادی بی‌نظیری است که قهرمانی در جام جهانی به همراه دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: رفتار این مقام مسئول، با همه ما فوق‌العاده بوده و این یک حرکت طبیعی از روی محبت و سپاس بود.

علی‌رغم عذرخواهی، روبیالس همچنان تحت فشار است و باید دید در میان فشارهای فزاینده سیاستمداران اسپانیایی از جمله رئیس دولت، او تصمیم می‌گیرد استعفا بدهد یا خیر.

کد خبر 681985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.