مهاجر ۱۰ یک پهپاد استثنایی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سرعت پهپاد مهاجر ۱۰ بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده این پهپاد تا ۲۰۰۰ کیلومتر می‌تواند پرواز کند و به نوعی می‌توان گفت که مهاجر ۱۰ یک پهپاد استثنایی است.

به گزارش ایمنا، امیر محمدرضا آشتیانی درباره رونمایی از تجهیزات دفاعی و نظامی در آینده اظهار کرد: پیشرفت‌های بسیاری اکنون در دست اقدام است و به امید خدا به زودی رونمایی‌ها بیشتری نیز از تجهیزات دفاعی و نظامی برای کشورمان خواهیم داشت.

وی افزود: سرعت پهپاد مهاجر ۱۰ بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده این پهپاد تا ۲۰۰۰ کیلومتر می‌تواند پرواز کند و به نوعی می‌توان گفت که مهاجر ۱۰ یک پهپاد استثنایی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر تجهیزات مخابراتی و راداری هم روی آن نصب شود، می‌تواند نقش هواپیمای شناسایی را ایفا کند و می‌توان گفت پهپاد مهاجر ۱۰ پهپاد بسیار پیشرفته‌ای است.

صبح امروز و طی مراسمی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتقاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

منبع: ایرنا
کد خبر 681979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.