یک هزارو ۱۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۱۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهنام نظری امروز_سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته دولت ۹۲۴ طرح افتتاح و ۲۵۶ طرح کلنگ‌زنی می‌شود اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح‌هایی که در استان مرکزی آغاز می‌شود از اعتبار مشخص برخوردار است.

وی افزود: تأمین و تخصیص اعتبار این طرح‌ها دیده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره اول چهار ساله دولت به اتمام برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، اعتبار طرح‌های عمرانی، افتتاحی و کلنگ‌زنی استان در هفته دولت با یک‌هزار و ۱۴۴ طرح را ۴۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۸۸۸ طرح با اعتبار ۳۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال افتتاح و برای آغاز عملیات اجرایی ۲۵۶ طرح این بخش، ۶ هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی مجموع طرح‌های اقتصادی هفته دولت استان مرکزی، ۳۶ طرح با ۲۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد وافزود: طرح‌های افتتاحی عمرانی و اقتصادی این استان در هفته دولت، یک و ۹۷ میلیون یورو آورده ارزی به دنبال دارد همچنین ارزش ۹۲۴ طرح افتتاحی عمرانی و اقتصادی استان، ۶۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال و برآورد هزینه ۲۵۶ طرح کلنگ زنی، ۶ هزار و ۹۰ میلیارد ریال است.

نظری میزان اشتغال ایجاد شده طرح‌های هفته دولت در استان مرکزی، چهار هزار و ۹۶۸ نفر برشمرد و گفت: تعداد طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی محلات ۲۲ طرح با ۹۱ شغل مستقیم، آشتیان ۵۴ طرح با ۴۷۰ شغل، کمیجان ۳۷ طرح با ۳۶۳ اشتغالزایی، فراهان ۶۰ طرح که ۱۳۲ اشتغال، شازند ۲۶۵ با ۵۳۶ اشتغال، اراک ۲۵۳ طرح با ۶۰۷ نفر اشتغال، ساوه ۱۴۵ طرح با یک‌هزار و ۵۷۴ اشتغال، زرندیه ۴۵ طرح افتتاحی با ۶۷۳ نفر اشتغال، دلیجان ۶۵ طرح با ۳۲ اشتغال، خنداب ۶۹ طرح با ۵۵ نفر اشتغال، خمین ۹۲ طرح با ۱۱۲ اشتغال و در تفرش ۶۳ طرح با ۲۲۳ نفر شغل، است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در احیای صنایع راکد و نیمه فعال در حدود دو سال گذشته توفیقات خوبی داشته و در جایگاه اول کشوری قرار دارد تاکید کرد: شرایط واحدهای صنعتی این استان از جمله واگن‌پارس، آذرآب و هپکو قابل مقایسه با قبل نیست و کارگران این واحدها امروز دغدغه معیشت ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای خدمت، شبانه‌روز نمی‌شناسد، اظهارکرد: کار بر زمین‌مانده بسیار است و تمام توان‌ها برای رفع مشکلات به کار گرفته شده است تا رضایتمندی مردم حاصل شود، اعتمادسازی بزرگترین طرح دولت سیزدهم است و این مسیر، از طریق خدمت‌رسانی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌مردادن باید از شهیدان رجایی و باهنر الگوگیری کنند و جز خدمت صادقانه گامی برندارند گفت:

نظری با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارائه خدمات یک ساله دولت است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد اضافه کرد: این هفته فرصتی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و افزایش روحیه نشاط در جامعه است چراکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک عقب‌ماندگی ۱۰ ساله در کشور وجود دارد و این میراث به دولت سیزدهم رسید، اما همه تلاش‌ها برای جبران این عقب‌افتادگی به صورت شبانه‌روزی دنبال می‌شود.

کد خبر 681971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام چراتواراک انقد کم بسازن نفرات اراک که بیشترازشهرهاشه همه هم مستجر والاما تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی هستیم مادرم مریضه وپدرمم معتاد بود وازطرفی چشاش خیلی ضعیف بود نمی‌توانست کار کن بهش کارنمیدادن ۴تابچه این بامادرم زندگی میکنیم من قشنگ ۵،۴بار رفتم شهر داری کارای خونروانجام دادم انقد بردنو اوردن خبری از خونه نشد یفکریم براماکنید