برگزاری کارگاه مدیریت بحران و شناخت آسیب‌های اجتماعی در کاشان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان از همکاری این سازمان با مدیریت ارتباط با جامعه و مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان برای برگزاری کارگاه مدیریت بحران و آسیب‌شناسی خبر داد.

لیلا متقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره بهزیستی شهرستان کاشان با همکاری مدیریت ارتباط با جامعه و مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان کارگاه مدیریت بحران و شناخت آسیب‌های اجتماعی را برگزار کرد.

وی افزود: این کارگاه‌ها با حضور بیش از ۵۰ نفر از روان‌شناسان مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان، منطقه شمال اصفهان در دانشگاه کاشان تشکیل شد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان افزود: کارگاه مدیریت در بحران خیانت زناشویی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، به منظور افزایش توانمندی فعالان این حوزه در کنترل و مداخله در بحران خیانت و کمک به مراجعان، بر پا شد.

وی تصریح کرد: مدرس این دوره مهرداد دشتی، مدرس کشوری سازمان بهزیستی در تربیت مربی مهارت‌های زندگی و آموزش زندگی خانواده بود، در این کارگاه‌ها سبب‌شناسی خیانت در روابط و تکنیک‌های لازم برای مداخله در این بحران برای شرکت‌کنندگان بازآموزی شد.

متقی‌نژاد گفت: از مقوله‌های آموزشی این کارگاه می‌توان به تعریف و انواع خیانت، علل بروز خیانت، عوامل زمینه‌ساز و آشکارساز و جزئیات علمی آن، بررسی سبک و طرحواره‌های مداخله‌گر، انواع مراجعان خیانت، واکنش‌های طرفین، مراحل درمان، آموزش تکنیک‌های درمانی، چالش‌ها، بخشش و انواع آنکه با شیوه‌ی طرح مباحث علمی تئوری و رول‌پلی تدریس شد، اشاره کرد.

وی گفت: در تعظیم و پاسداشت کلام‌الله مجید و ادای احترام به ساحت قدسی آل‌الله، مراسم ختم قرآن کریم به همراه سوگواری برای دردانه حضرت اباعبدالله (ع) حضرت رقیه (س) در بهزیستی کاشان برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، مراسم سوگواری سه ساله اباعبدالله الحسین (ع) همراه با ختم قرآن کریم برگزار شد؛ این همایش که با مدیحه‌سرایی مداح نابینای اهل بیت (ع) حسین کچوئی، زیب و زیور گرفت، با هدف ترویج فرهنگ غنی بزرگداشت شعائر الهی و قیام حسینی و همچنین تعظیم و پاسداشت کلام نورانی الهی، قرآن کریم برگزار شد.

کد خبر 681959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.