روزی تلاش برای آزادسازی راه کربلا و روزی استقبال از زائران اباعبدالله(ع)

مدیر هیئت رزمندگان اصفهان گفت: امسال هشتمین سالی است که موکب‌های چهارده‌گانه هیئت رزمندگان استان اصفهان در ایام اربعین، در نقاط مختلفی مانند مرز مهران، مرز شرقی میرجاوه و دیلمان، کاظمین، کربلای معلی و در مسیر نجف به کربلا فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نزدیک شدن تقویم‌ها به بیستم ماه صفر خبر از این می‌دهد که حماسه دیگر در پیش است؛ موسمی الهی که یک سال منتظر آن بودیم تا با وزیدن نسیمش خودمان را به دست نور حسین (ع) بسپاریم.

بسیاری از دلدادگان حسین‌ابن‌علی (ع) از مدت‌ها قبل از فرارسیدن این حماسه عظیم، با اقدامات منحصر به فرد خود وارد فضای نور اربعینی می‌شوند، آنانی که با برپایی موکب‌ها از اصفهان گرفته تا کربلا قلب‌هایشان را خیلی زودتر از جسمشان روانه ضریح شش‌گوشه می‌کنند؛ این خادمان حسینی تنها بخش کوچکی از عاشقان و محبان امام‌حسین (ع) هستند که با قلب و جسمشان توفیق حضور مسیر عشق را پیدا و با ارائه خدمات متنوع به میهمانان حسین (ع)، اربعین را جهانی‌تر از پیش می‌کنند.

یکی از این موکب‌ها، موکب هیئت رزمندگان اسلام است. محمد نادرالاصلی، مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: هیئت رزمندگان در مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار، اقدام به فعالیت‌های فرهنگی می‌کند و بر این اساس امسال نیز با آغاز ایام محرم این هیئت، با برپایی محافل و دسته‌های عزاداری در کنار مردم قرار گرفت.

روزی تلاش برای آزادسازی راه کربلا و روزی استقبال از زائران اباعبدالله(ع)

فعالیت موکب‌های چهارده‌گانه هیئت رزمندگان استان اصفهان در مسیر زائران

وی با اشاره به برنامه‌های این هیئت در ایام اربعین می‌افزاید: طبق برنامه‌ریزی که از سال ۱۳۹۴ انجام شد، امسال هشتمین سالی است که موکب‌های چهارده‌گانه هیئت رزمندگان استان اصفهان در نقاط مختلفی همچون مرز مهران، مرز شرقی میرجاوه و دیلمان، کاظمین، کربلای معلی و در مسیر نجف به کربلا اقدام به فعالیت می‌کنند، البته این موکب‌ها تا دو روز بعد از اربعین برای زائرانی که قصد بازگشت از کشور عراق را دارند، برپا است.

مدیر هیئت رزمندگان اصفهان با اشاره به حیطه فعالیت موکب‌ها تصریح می‌کند: در حوزه اول به فعالیت‌های مورد نیاز برای زائران می‌پردازیم، که البته در این راستا مهمان‌پذیری عراقی‌ها را تحت شعاع قرار نمی‌دهیم، اما می‌توانیم در صورت نیاز از فعالیت آن‌ها پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه مهمان‌پذیری عراقی‌ها بسیار درخور است، اما وظیفه داریم که در مرزهای زمینی از جمله مرز مهران به زائران خدمت‌رسانی کنیم، اضافه می‌کند: هر سال نیمی از جمعیت زائران از مرز مهران اعزام می‌شوند و در این راستا زائران ایرانی و اصفهانی حدود هزار و ۶۲۰ کیلومتر را تا مهران طی کرده‌اند و سایر زائران از کراچی، لاهور و شهرهای دیگر پاکستان پس از سپری کردن ۳ هزار کیلومتر مورد پذیرایی و استقبال موکب‌های مختلف از جمله دو موکب فعال هیئت رزمندگان که به‌عنوان نماینده اصفهان در مرز مهران واقع شده است، قرار می‌گیرند.

روزی تلاش برای آزادسازی راه کربلا و روزی استقبال از زائران اباعبدالله(ع)

از برگزاری مداحی و سخنرانی تا شست‌وشوی لباس زائران

نادرالاصلی با اعلام اینکه حوزه دوم خدمت رسانی در بخش فرهنگی است، تاکید می‌کند: در این راستا بسته به موقعیت، برنامه‌هایی از جمله برپایی نماز جماعت، اهدای بسته‌های فرهنگی، چهارپایه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها که توسط مداحان و سخنرانان برگزار می‌شود را داریم.

وی با بیان اینکه حوزه سوم فعالیت‌ها، مباحث خدماتی است، می‌گوید: در این راستا فعالیت‌هایی از جمله دوخت و دوز لباس زائران با چرخ توسط چرخکارهای ماهر، شست‌وشوی لباس‌ها و تعمیر کالسکه و ویلچرهای دارای نقص را خواهیم داشت که امیدواریم که این اقدامات مفید و مؤثر واقع شود.

مدیر هیئت رزمندگان اصفهان اضافه می‌کند: این موکب‌ها در قالب کمک‌های مردمی اداره می‌شود، در این راستا علاوه بر پذیرایی‌های میان وعده‌ای مانند توزیع نان دیگر فعالیت‌های فرهنگی و مراسم مذهبی نیز در دستور کار است.

گرمای هوا هم عاشقان اباعبدالله (ع) را منصرف نمی‌کند

وی در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان می‌کند: گرمی هوا هم نتوانسته است مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) را از کار و تلاش در این مسیر منصرف کند، به‌طوری که شاهدیم افراد زیادی مشتاق و پرتوان در راه حسین (ع)، در حال فعالیت هستند.

نادرالاصلی می‌افزاید: امروز خادمان در نقاطی مانند مهران که روزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس نسبت به آزادسازی منطقه تلاش می‌کردند، علم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بلند کردند و موکب‌ها در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با بیان اینکه اربعین بعد از پیروزی انقلاب و سقوط صدام در عراق باعث روشنایی دل مردم شد، می‌گوید: در همین راستا نیاز است که گروه‌های مردمی برای تأمین مایجتاج و ایجاد بستر امن اقداماتی برای پذیرایی انجام دهند؛ بیش از ۱۰ سال است که موکب‌ها در حال فعالیت هستند و سال گذشته رکورد استقبال شکسته شد و امید است که امسال نیز شاهد رکورد جدیدی در میزان استقبال باشیم و این حرکت تا ظهور منجی عالم ادامه پیدا کند.

به گزارش ایمنا، مردمی بودن یکی از محاسن حماسه عظیم اربعین حسینی است، در این راستا شاهدیم که تمام اقدامات و خدمات این مسیر با حضور داوطلبانه اقشار مختلف و به دست مردم انجام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند: «امسال (سال ۱۳۹۳) شما ملاحظه کردید در اربعین حسینی میلیون‌ها انسان در کنار هم قرار گرفتند. خود این حرکت عظیم یک جمعی از مسلمان‌ها که البته مخصوص شیعه نبود و سنی‌ها هم بودند، در دنیا انعکاس پیدا کرد، تعظیم کردند، تجلیل کردند، آن را بزرگ‌ترین گردهمایی عالم به حساب آوردند؛ چه کسانی؟ آن‌هایی که دارند مسائل اسلامی را رصد می‌کنند.»

کد خبر 681953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.