فرسودگی ماشین‌آلات، علت کاهش تولید در کشور

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اگر مدیران معادن دولتی و بخش خصوصی وعده دهند که زغال مورد نیاز با عیار مناسب کشور را تامین کنند، دولت حتما پیگیری لازم برای ممنوعیت واردات را انجام خواهد داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما سیدصولت مرتضوی اظهار کرد: میزان تولید کارخانه‌ها به ظرفیت اسمی نرسیده و این یکی از مشکلات است و وقتی ظرفیت تولید یک کارخانه به یک‌سوم برسد دیگر دخل و خرج با هم نمی‌خواند و باید ریشه‌یابی شود.

وی اصلاح ساختار مدیریتی در حوزه معادن، فرسودگی ماشین‌آلات و کم‌انگیزگی کارگران را از علت‌های کاهش ظرفیت تولید بعضی کارخانه‌ها برشمرد و افزود: مشکلات باید در کوتاه‌مدت حل شود و حتماً حل خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای رفع مشکلات مجموعه زغال‌سنگ چند کار می‌توان انجام داد، از جمله صندوق فولاد در این حوزه سرمایه‌گذاری کند یا از بخش خصوصی شریک بگیرد یا به بخش درون‌سازمانی یا بخش خصوصی واگذار شود.

مرتضوی از گردشگری معادن سخن به میان آورد و گفت: اختیار همه معادن متروکه که در حوزه این وزارتخانه هستند را به استاندار و مسئولان استان تفویض می‌کنیم تا گردشگری معادن در این بخش راه‌اندازی شود.

وی درباره محدودیت واردات زغال نیز تصریح کرد: اگر مدیران معادن دولتی و بخش خصوصی وعده دهند که زغال مورد نیاز با عیار مناسب کشور را تأمین کنند، دولت حتماً پیگیری لازم برای ممنوعیت واردات را انجام خواهد داد و معتقدم که بخش اعظم زغال مورد نیاز کشور را می‌توانند تأمین کند.

کد خبر 681931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.