هیچ تیمی بیشتر از سپاهان، استقلال را نبرده است+ جدول

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف استقلال می‌رود که در سه فصل اخیر در دو فصل رفت و برگشت استقلال را شکست داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان و استقلال که از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران به شمار می‌روند از سال ۱۳۵۰ تا کنون ۸۲ بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین سپاهان ۳۱ بار موفق به شکست استقلال شده است و استقلال ۳۰ بار سپاهان را شکست داده است. همچنین ۲۱ جدال دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۸۲ جدال دو تیم ۲۰۴ گل به ثمر رسیده است که ۹۹ گل مربوط به سپاهان و ۱۰۵ گل مربوط به استقلال بوده است.

در ۴۱ دیدار قبلی دو تیم در اصفهان سپاهان ۲۰ بار موفق به پیروزی شده است، همچنین استقلال ۹ بار در اصفهان سپاهان را برده است و ۱۲ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در ۴۱ جدال دو تیم در اصفهان تاکنون ۱۰۱ گل به ثمر رسیده است.

گفتنی است در تاریخ رقابت‌های باشگاهی در ایران، هیچ تیمی بیشتر از سپاهان نتوانسته است استقلال را شکست دهد، حتی پرسپولیس رقیب دیرینه استقلال نیز ۲۷ بار موفق به شکست استقلال شده است در حالی که رقیب اصفهانی ۳۱ بار به این مهم دست یافته است.

در دیدار فردای دو تیم اما ممکن است دو رکورد ویژه برای هریک از تیم‌ها با به ثمر رساندن اولین گل ثبت شود، در صورتی که سپاهان به گل برسد برای صدمین بار در تاریخ رقابت‌های دو تیم دروازه این تیم را باز کرده است و در صورتی که استقلال به گل برسد، به هزارمین گل تاریخ خود در ۲۳ دوره لیگ برتر دست یافته است.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و استقلال به شرح زیر است:

هیچ تیمی بیشتر از سپاهان، استقلال را نبرده است+ جدول

کد خبر 681894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.