گذشت شاکی‌ها از ۸۵ میلیارد تومان بدهی / ۳۴۶ زندانی در ۵ ماه نخست سال جاری آزاد شدند

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: در ایام محرم با محور قرار دادن شعار «هر هیئت یک زندانی آزاد کند»، توانستیم ۵۱ زندانی به کمک مردم و هیئت‌های مذهبی آزاد کنیم؛ ۶۵ میلیارد تومان بدهی آن‌ها بود که ۲۵ میلیارد تومان آن را شاکی‌ها گذشت کردند که گذشت آن‌ها بسیار ارزش دارد و قابل قدردانی است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آمار پنج‌ماهه کمک به زندانیان جرایم مالی و غیرعمد اظهار کرد: از ابتدای سال ۳۴۶ نفر از زندانیان آزاد شده‌اند و این افراد در مجموع ۳۴۵ میلیارد تومان بدهکاری داشتند؛ ۸۵ میلیارد تومان از آن را شُکات گذشت کردند.

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان نقدینگی خود افراد و خانواده‌هایشان بود که توانستند تهیه کنند و ۱۹۹ میلیارد تومان نیز دادگاه‌ها اعصار پذیرفتند؛ ۱۴ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی به آن‌ها داده شد.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان تصریح کرد: ۲.۶ میلیارد تومان نیز ستاد دیه کمک کرد و در واقع با رقم ۳۶ میلیارد تومان مشکل بیش از ۳۰۰ نفر رفع شد.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست داریم که مانند گذشته برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قدم بردارند و کمک کنند و به این شکل از آسیب‌های اجتماعی جدی جلوگیری کنند.

گرجی‌زاده درباره برنامه ویژه ستاد دیه در ماه محرم اظهار کرد: در ایام محرم با محور قرار دادن شعار «هر هیئت یک نفر زندانی آزاد کند»، توانستیم ۵۱ زندانی به کمک مردم و هیئت‌های مذهبی آزاد کنیم، ۶۵ میلیارد تومان بدهی آن‌ها بود که شاکیان از ۲۵ میلیارد تومان آن گذشت کردند، گذشت آن‌ها بسیار ارزش دارد و قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: حدود ۷۶۰ زندانی جرایم مالی در زندان داریم که نیاز به کمک دارند و پرونده‌های آن‌ها آماده است تا با کمک‌های مردم بتوانیم آن‌ها را آزاد کنیم؛ با سازمان تبلیغات اسلامی مذاکرات و جلساتی داشتیم که برای اربعین برنامه‌ریزی‌هایی در راستای کمک به زندانیان مالی و جرایم غیرعمد داشته باشیم.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم بدانند که اگر یک نفر آزاد شود، یک خانواده و به تبع آن یک جامعه آزاد می‌شود. زنده کردن امید در دل این خانواده‌ها بهترین کار است و بیشترین ثواب را در ایام محرم و صفر دارد.

وی در خصوص راه ارتباطی مردم با ستاد دیه گفت: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱، شماره حساب ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و شماره شبا ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ مختص ستاد دیه اصفهان است که مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی به آن واریز کنند.

کد خبر 681893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.