برگزاری ۸ حلقه علمی در نجف اشرف

دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: امسال موکب‌های علمی داریم که در آن بحث‌ها و چالش‌های علمی درباره نیازمندی‌های جهان اسلام مطرح می‌شود که این برنامه با همت دانشگاه‌های ایران و عراق برگزار می‌شود و طی آن هشت حلقه علمی در نجف داریم که حدود ۱۴۰ نفر در آن‌ها حضور دارند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب در نشست خبری برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین امامی هستیم که مظلوم بود، اظهار کرد: امامی که قاری قرآن و خودش رسانه بود، رسانه‌اش در طول تاریخ در جهان طنین‌انداز شد.

وی افرود: هستند کسانی که اسلام را نپذیرفتند اما حسین (ع) را پذیرفتند و در این راستا شاهدیم که از ادیان دیگر برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند و در بسیاری از کشورها روز امام حسین (ع) داریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه همه امام حسین (ع) را دوست دارند و امام (ع)، قرآن را دوست داشت، گفت: اینکه قرآن این روزها توسط تبهکاران به آتش کشیده می‌شود، در واقع ادامه دهنده راه همان کسانی هستند که خیمه‌های امام حسین (ع) را آتش زدند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب بیان است و خودش رسانه است، خاطرنشان کرد: تنها درخواست امام حسین (ع) از دشمن این بود که یک شب به ما فرصت دهید تا نماز و قرآن بخوانیم و در ادامه سر مبارک امام (ع) هم روی نی قرآن تلاوت کرد.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه در تاریخ هیچ فردی توان رقابت و مبارزه با قرآن را ندارد، ادامه داد: قرآن بیان برای همه انسان‌ها و معجزه جاوید الهی است و بیش از ۱۴ قرن است که قرآن هل من مبارز می‌طلبد؛ هیچیک از کتب آسمانی امکان ندارد بتوانند در حد قرآن باشند و نتوانسته مانند آیات قرآن را بیاورد و در این مسیر چون نمی‌توانند با آن مقابله کنند و مانندش بیاورند و پاسخش را بدهند، آن را به آتش می‌کشند؛ اربعین حسینی، اربعین قرآن است و امسال بیش از گذشته قرآن را گرامی می‌داریم.

اعزام دوهزار مبلغ برای پیاده‌روی اربعین

در ادامه حجت‌الاسلام حمید احمدی طی سخنانی با اشاره به اینکه امسال توصیه‌های رسانه‌ای داشتیم که برای اصحاب رسانه ارسال می‌شود، اظهار کرد: امسال موکب‌های علمی داریم که در آن بحث‌ها و چالش‌های علمی درباره نیازمندی‌های جهان اسلام مطرح می‌شود و این برنامه با همت دانشگاه‌های ایران و عراق برگزار می‌شود که طی آن ۸ حلقه علمی در نجف داریم که حدود ۱۴۰ نفر در آن‌ها حضور دارند؛ این افراد در مسیر پیاده روی در قالب چند گروه حضور دارند و نهایتاً در کربلا جلسات جمع‌بندی در دانشگاه سبطین برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال مراسم ویژه‌ای در نجف، بر سر مزار ابومهدی المهندس با حضور علمای ایرانی و عراقی داریم، همچنین امسال طرح تکریم مواکب عراقی را داریم و هدایایی از طرف ملت ایران به آن‌ها اهدا می‌شود و در این برنامه قرار است، هزار بسته هدیه به هزار موکب هدیه شود.

دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین از برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان خبر داد و گفت: امسال طرح نیابت از شهدا مانند سال قبل برگزار می‌شود، سال گذشته یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نیابت از شهدا شرکت کردند و امسال شهدای مدافع وطن هم در طرح گنجانده شدند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: امسال به اتوبوس‌هایی که به سمت مرزها می‌روند، مبلغ اعزام می‌کنیم و در این راستا دو هزار مبلغ با اتوبوس‌ها اعزام می‌شوند.

کد خبر 681891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.