بیش از ۱۴۰۰ سازه در کرج سیستم ایمنی ندارد

شهردار کرج با اشاره به اینکه حوادث طبیعی و غیرطبیعی که به‌تازگی در کرج اتفاق افتاد، منجر شد تا پیگیری برای شناسایی سازه‌های ناایمن در دستور کار قرار گیرد، گفت: با کمک مجموعه آتش‌نشانی، ۱۴۰۰ سازه بدون اعلام و اطفای آتش در کرج شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد کیانی امروز _سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به اهمیت ساخت‌وساز اصولی و حفظ اصول ایمنی در امر ساختمان‌سازی اظهار کرد: از عواملی که می‌تواند به استحکام یک ساختمان کمک کند، داشتن تجهیزاتی از جمله سیستم اطفای حریق است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های تجاری و اداری و سازه‌های بزرگ شهر که بدون این سیستم است ناایمن تلقی می‌شود، افزود: نظارت و بررسی دقیق سازه‌های شهری مورد بررسی قرار گرفت و تا این لحظه حدود ۳۲ سازه شناسایی شده است.

شهردار کرج با اشاره به حوادث و اتفاقات طبیعی که به‌تازگی در حال وقوع است، تصریح کرد: شاهد هستیم که حوادث در حوزه سازه‌های فرسوده رو به افزایش است. نیاز داریم تا این سازه‌ها مورد شناسایی دقیق قرار گیرد، در این راستا سازمان آتش‌نشانی پای کار آمد و سازه‌هایی که سیستم اعلام و اطفای حریق نداشتند را شناسایی کرد.

کیانی تعداد سازه‌های بدون اعلام و اطفای آتش را حدود ۱۴۰۰ مورد دانست و ادامه داد: از این تعداد ۱۵۰ سازه دارای خطر متوسط، ۳۲ سازه پرخطر و سایر سازه‌ها کم‌خطر به‌شمار می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که کدام مناطق دارای سازه‌های پرخطر بیشتری است، گفت: بیشتر این سازه‌ها حدفاصل میدان کرج تا میدان سپاه است، همچنین سازه‌های بلندمرتبه منطقه عظیمیه کرج نیز جزو این موارد تلقی می‌شود.

شهردار کرج با بیان اینکه طی مکاتباتی با مجموعه قضائی در خصوص سازه‌های ناایمن تصمیم‌گیری شده است، اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که در این خصوص انجام خواهد شد، اعلام اخطار به مالکان است که در راستای ایمن‌سازی مکان اقدام عاجل داشته باشند، در غیر این صورت برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 681881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.